Lös mage
Om man har samma fodermärke men byter från kött till lax kan det påverka magen på hunden då? Det är torrfoder och båda innehåller grönsaker. Alfons har varit lösare än normalt i flera dagar och jag undrar förstås varför. Det ända jag kan tänka mig är fodret eller att han ätit en bit gummisnodd. Det sistnämda är jag ej hundra på men jag har fått för mig det. Han har bitit sönder en leksak. Han har alltid fått torrofder med kött men så köpte jag fel och kom hem med lax.

Att byta från kött till lax även om det är samma märke kan absolut påverka magen.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#1 Tack då är det förmodligen det. Är härligt när du e tillbaka

#2 tackar, känns härligt att vara tillbaka också 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Du kan ha en barnmats burk morotspure att ge till maten…eller tillsätta caroten…då blir dom fina i maggen

#4 Ska testa det.
att koka lite ris funkar det med
≧◔◡◔≦
6,men då ska det vara grötrisavkok,annars kan man få det ännu värre…
Om hunden är riktigt risig i kistan så finns det ett medel att köpa hos vetrinären som stoppar upp diaréen. Jag har en sådan hemma då man aldrig vet vad som kan hända..

mmm…å jättedålig mage kan oxå botas med kaninmage…köpes bla hos jipotimas.
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Om din hund fortfarande har problem, så prova med filmjölk. Om den lösa magen beror på felbalanserad bakterieflora så hjälper det. Och det skadar ju aldrig på något sätt.
Det var många goda råd så jag slänger in en kommentar jag med 
Det är faktiskt många hundar som inte tål fisk över huvudtaget och lax är dessutom en fet fisk.

Tack för alla bra tips. Idag kör vi med färskfoder och en slurk fil efter och magen har aldrig varit så bra
Vad bra att ni hittat nått som funkar