drar armarna ur led på mig
Vi har en blandis, golden, labbe, jämthund och minsta % (12)border collie.Hon är 6 månader gammal.
Hon är jättegod hemma och runt huset, undergiven , glad och ganska lydig.
Men vid promenaderna blir hon hyper och drar så mycket hon kan. Hon kan gå fot någotsånär men inte perfekt och aldrig lös. Älskar alla barn och vuxna och skall hälsa på alla, vilket är rätt så tjatigt, det är ju inte alla som vill!
Har numera värk i båda armarna då hon är mycket stark.
Hon tar kontakt då och då på promenaderna.
Några käcka tips så att vi kan få lite lugn och ro ??

Kanske kan denna artikel vara till nytta för dig 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Den finns många övningar för att lära hundarna sluta dra i koppel!
Det finns många anledningar till att hundarna drar i kopplet också. En anledning är att hunden vill frammåt, och när hunden drar så får den också komma frammåt. Toppenbra tycker hunden :) Det kan också vara ett inlärt beteende, att hunden tror att det är så det ska vara. Eller så kan det vara att du är på dåligt humör, är sur och skäller på henne så hon tycker det är jobbigt att gå nära dig när du är på det humöret så hon försöker komma längre bort ifrån dig… osv, osv, osv..
Om du är på jättebra humör och inte straffar din hund, utan vi tänker att hon bara vill frammåt och det är därför hon drar - för att hon då kommer frammåt, måste du lära om henne. Resultatet av att hon drar ska bli antingen att hon istället kommer ännu längre bak och bort från det hon vill till, eller att hon inte kommer fram alls. När kopplet spänns, antingen backa bort från det hunden vill till eller byt riktning på annat sätt så att när hunden drar kommer det inte fram till det den vill. Så fort hunden drar, backa eller byt riktning.
Eller så fort hunden drar, stå helt stilla. När hon lugnat sig och antingen kommit in till dig så kopplet är slakt eller att hon vänder sig och tittar på dig kan du fortsätta frammåt.
Viktigt är också, läs jättesuperdupermegaviktigt, att belöna ofta och mycket när hon går rätt och inte drar i kopplet.
Om nu detta är anledningen.. Finns massa anledningar till att en hund drar i kopplet och olika anledningar behöver förstås olika metoder för att få bukt med det :)
Om du tror att det är en annan anledning till att hon drar i kopplet, skriv det då gärna! Och om du inte förstod riktigt vad jag menade så fråga då :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]