En förfrågan om hundträff Skåne?
Som många vet så flyttar jag ner till Skåne i sommar,hur många är intresserade av en hund träff när jag kommit på plats efter sommaren?..
Jag är absolut intresserad. Med eller utan hund… han kan fortfarande "gå igång" på vissa hanhundar, men oftast uppför han sig. 
Zabelle
2,Med hund hoppas jag
Jag är är intresserad. Vi skulle haft en i Malmö men det blev inte av. Bestämde två olika träffar men ingen blev av, det var på hundar i fokus. Så jag hoppas verkligen vi kan få ihop någon träff, skulle vara jätte kul.
Välkommen till Skåne Lena. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
3,Tack
men då får vi göra verklighet av det tycker jag Ann, det tar ca 1 timme till malmö från mig där.
Jag bor utanför Laholm. Vi hade bestämt på spillepengen i Malmö. Men vad jag förstod var det krånligt att ta sig dit med buss. Några kom med tåg från Kristianstad, någon från Ystad. Så jag tycker vi ska hitta ett annat ställe att träffas på. Kom med förslag.
#1 Har du inget förslag på bra ställe vi kan träffas på som är ifrån Malmö trakterna?
Ja kom med förslag jag är ju inte så hemma där ännu…men micke vet ju var allt ligger i alla fall
Jag är Höörsbo från början. Är i Tyringe och Hässleholm då och då eftersom jag har kompisar där. Hästveda marknad kan man ju inte heller missa.
Ska det vara aktiviteter för hundarna där vi träffas eller vi kan träffas var som helst bara dom kan leka? 
Då är du ju inte långt ifrån jag kommer bo 1 mil från hässleholm
…jag tycker vi tar med fika och umgås bara…finns ju inget som säger att dom vill leka…men vill dom så är det ju kul….man kan ju se det som att utbyta erfarenheter och ta en prommis i så fall?
Det tycker jag låter bra, då kan vi ju träffas i stort sett var som helst bara vi får vara för oss själva vi som träffas. 
9,jag tror mera på att ta det så naturligt och avslappnat som möjligt…..nån skogs dunge finns det säkert någonstans
Det finns ju fina ställen i Hörby som tex Karnas backe. Känner du till det Ann? Det behöver ju inte tvunget vara i Malmö. Finns kanske nåt bra i Höör också, det kan vi ju kolla upp.
Zabelle
11,Jag fick precis reda på att jag var i Höör för ca 2 månader sedan
…..det var ju inte en så långt bit för mig
#12 ha ha, minneslucka light?
Då kanske det blir bra någonstans i de trakterna, inte så långt för någon av oss.
Zabelle
13,haha ja
….jag överlåter åt er att bestämma vad som blir närmast för oss alla
Känner inte till Karnas backe. Fösöker komma på något i Höör men det är hjärnsläpp. Märkligt när man bott där i 20 år. Men det kommer så småningom.
Ett annat förslag är Skäralid, Söderåsens nationalpark (Kopparhatten). Där är jättefint!! Lite närmare för er båda skulle jag tro.
Zabelle
16,det har jag aldrig hört talas om…..var ligger det?
#17 ca en halv mil från Ljungbyhed.
http://goto.glocalnet.net/ydrebo/bilder/skaralid.html
Sär finns grillplatser, fikaställe och framförallt härlig natur.
Zabelle
18,låter mysigt
Tycker också vi tar Skäralid, där är jätte fint.
ett tips är om ni vill locka fram fler hundägare, fråga på hundar.ifokus också :P
21,det är redan gjort och det föll ut i sanden,jag är glad om vi håller oss härinne
…..
# 22, Håller med.