Hur gör ni?
Ja hur löser ni hundarna när ni ska åka på semester och inte kan ta med dem??
lämmnar ni till någon familjemedlem,pansionat??ja hur?
Jag står för ett jätte problem till årets semester till norrland, vi ska upp till min mans släkt o 9 av 10 är allergiska…
valpen är inga problem att hitta hundvakt till då han är lätt att ha o göra med, men milla,som är omplaceringshund och inte haft de lätt i livet vart gör man av henne?? pansionat är bara att glömma då hon kommer bli helt förstörd av den stressiga miljön och olika människor.. hon är juh skygg mot nya människor framförallt män..kan inte gå lös och drar rätt mycke i koppel.. ingen av våra familjer känns som rätt hand för henne då ingen skulle greja henne pga dragandet..
hjälp mig komma på en smart lösning! eller ska jag ställa in semestern?

Skulle både jag och sambon åka någonstans dit inte hunden kan följa med så har vi familjemedlemmar och kompisar som är hundvana som kan vara hundvakt några dagar.
Skulle ingen kunna vara hundvakt och det absolut inte fungerar att ta med hunden då ställer vi in det eller så åker bara en av oss och den andra stannar hemma med djuren.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag kan ju bara tala utifrån mig själv och det är att hade jag en hund som du beskriver din…så skulle jag skippa semestern om jag inte kan ta med den…jag har aldrig semester utan mina doggs

Min dotter tar mina hundar om jag mot förmodan måste göra nått som dom inte kan vara med på. Har ju aldrig hänt men aja…..Skulle inte hon kunna så hade jag varit hemma……
Att lämna dom för och åka på semester existerar inte i min värld….

Finns det inget sätt att lösa boendet så att hon kan åka med utan att de allergiska ska behöva bli sjuka? Husvagn ? Tält? sen kanske ni får turas om att va med släktingarna.Blir det fint väder kan ni ju vara ute mycket, då får ju inte personerna allergenet på sig på samma sätt som inomhus. Vill de verkligen träffa er så hjälper de säkert till. Annars hade jag stannat hemma…..
En del hundar kan lämnas var som helst, andra till vissa personer, några kan man helt enkelt inte lämna bort…..
Lycka till!!

Dettta är svårt. Jag hade förmodligen tagit med mig hunden och löst det hela så gott det går. Om min hund inte sulle må bra av att lämnas till någon annan så skulle jag skippa semestern om det inte gick att lösa på annat vis.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler