Kylande halsband
Det finns sedan något år tillbaka ett halsband som man kan sätta på hunden som svalkar. Man lägger den i vatten 15-20 minuter och när vattnet avdunstar så svalkar det hunden genom att svalka blodkärlen i halsen som i sin tur för svalkan med sig ut i kroppen.
Rätt smart tycker jag.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Ja det finns ju även dynor som funkar på samma sätt,och det är så bra att dom har kommit fram med sånt.
En dyna funderar jag på att skaffa,för på Snodden hjälper inte halsbandet värst mycket

Oj vad bra!
#1 Ja en sån där dyna tänkte vi också köpa..
Han vägrar lägga sig där det är skugga utan ska alltid ligga i solen så då kan det ju vara skönt att svalka sig..
Han har ju även en egen pool som är mycket uppskattad 
Det har funnits ett tag faktiskt ;-) Har kylhalsband till båda hundarna och även varsin kylmatta. Sen har vi även en kylduk
3,ja spike skulle kunna ha halsbandet men snodden har för mycket päls för att det ska komma in tillräckligt långt
finns även kyltäcke att ha på hunden det har vi beställt. sen finns det ju fina tips man kan ge o göra för svalka dom. Här sätter jag en kylklampa under vattenskålen (så även katten har svalkande dricka) har en annan vatten skål som är utan de får välja.

#5 Vart har du beställt kyltäcket från?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#6 Ruffwear har kyltäcke vet jag.
Var beställer ni halsbanden och dynorna någonstans ?
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag jobbar i en zoobutik i Stockholm så det ligger ju på andra sidan sverige jämfört med vad du bor.
Men det borde ju gå att få tag på via internet.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
JAg ger absolut itne iskallt vatten till mina hundar. Har fått lära mig att det inte är bra och kan bidra till magomvridning.
Har köpt mina kylprodukter på Hungarianpetnet
Mina får käka isbitar och korvglass…jag har lärt mig att hunden ej ska sluka vatten direkt efter ett hårt pass vid cykel eller träning och att det då kan vara stor risk att dom får magomvridning….men i lugn och ro går det utmärkt
1000an jag hittar den itne men det vara via blocket ska kolla om jag kan hitta den :) jätte bra ska den vara finns för stora till minihundar.
http://www.blocket.se/ystad/Kyltacket_fran_USA_ater_i_lager_21904654.htm?ca=23&w=1 hittade denna det är samma täcke vi har bestält :) smart o ha med sig vid varma dagar

#13 tack för länken 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Varför bara inte blöta ett vanligt täcke? O__o
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
15,ja det är ju allra billigast…men dessa kyltäcken och halsband håller kylan mycket längre,utan att man behöver blöta igen….dessutom slipper man ju våtexem som lätt kan uppstå om man har fuktiga hundar för länge