Hunden på semestern
Nu är vi inne i Juni och de flesta har väl börjat planera för sommarsemester. Hur gör ni med era hundar om ni inte kan ta med dem på längre resor utomlands tex? Lämnar ni dem till släkt och vänner eller på pensionat?
Zabelle
Mina följer med vart vi än ska…
Men det finns ju hundpensionat och sånt som tar emot om man inte kan ha med dem
Vi planerar också semestern så att vi kan ha djuren med oss. Ibland har vi dragit iväg med husvagn, 2 katter och hund och det har gått utmärkt. Vi har byggt ihop en utebur till katterna av kompostgaller som de kan vara i när de vill.
I år funderar vi på att hyra stuga, och då kan man ju också ta alla med sig.
Jag har aldrig lämnat på pensionat och var lite nyfiken om någon härinne har provat.
Zabelle

Nu har vi inte alls ekonomi till att åka någonstans på semester, men om vi åker en helg för att hälsapå hos kompisar så kan hunden följa med och då brukar vi alltid hitta nån från sambons familj eller kompis (de bor närmast oss) som kan se till katterna och råttorna under tiden.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag brukar lämna vovven till mina föräldrar och ha någon som matar katten och smådjuren samt någon som ansvarar för hästarna. Det är mycket som ska funka med många djur så jag väljer att inte resa så ofta.
Än så länge har jag inte behövt lämna Silver. Men om jag skulle så har jag kompisar som gärna passar honom om vi skulle åka bort ett par dagar. Katten har kattlucka så hon kan gå ut och in som hon vill. Grannen brukar passa henne, kommer hit var dag och ger mat och vatten när vi är borta.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag har en snäll syster som skulle kunna ta min hund…men jag lät henne ha min dåvarande hund när jag låg på bb i en vecka med min äldsta son,och min hund såg ut som en köttbulle efteråt…så det skulle i så falla vara över dagen hahaha….
#6 haha, lät så kul, jag förstår at hunden hade stormtrivts i allafall
7, ja det gjorde hon absolut

Vi hade tänkt en vecka på öland men det är struket av dels så kan inte våran hund vara i från mig mer än 3-4 tim kan o kan men han ligger o vaktar o ylar :P så vi strök det. Vi får låna/hyra en väns husvagn isf o ta med oss honom på våran sem men det blir "bara´" tor-sön sen ska vi göra andra 2 dagars/1natt tripp. Då han ändå gillar min svägerska så hoppas jag det ska gå bra men vi ska "träna först" på detta. Vi ska själva vara hundvakt 1 v :) då vi träffat en hund som trivs bra med oss o hans matte behövde hundvakt så sa jag att vi kan mer än gärna vara det. Så vi ska själva provapå nu denna lörd-söndag o se hur det går med allt.
#9 Det blir lite krångligt när vovven inte går att lämna bort. Vi har också en sån hund som inte trivs borta, man njuter ju inte av semestern om man vet att hunden inte trivs.
Zabelle
Jag ska inte resa så mycket i sommar..
Hunden är min semester!
Just nu vet jag bara att vi ska på en kryssning i Juli.. då ska morfar passa Nemo 
Vi tänker ta med oss våra hundar när vi åker på kortsemester, för det blir bara korta turer för våran del, eftersom det är jag som inte orkar alltid p g a min sjukdom….
Våran tur tänker vi ta antagligen med motorcyklarna, och hundarna sitter i sidovagnen…sen har vi tält med oss….det har gått hur bra som helst med förra hunden och Frisco, men nu får vi se hur det funkar med den här lilla nykomlingen till familjen….
Han måste testas först…när vädret bara blir fint….sist när solen sken så fint, så var inte min gubbe här eftersom han jobba, och jag orkar inte köra cykeln med sidovagnen…den är lite för tungstyrd för mig….
Annars så finns min dotter som ställer upp om det skulle knipa, och hundarna känner henne så bra och gillar henne skarpt, så det känns ju lugnt….
Har en gång lämnat bort min hund på pensionat…det var min förra tjej, och hon hade ett marsvin som bästis…så p g a den så gick det bra…ägaren till hundpensionatet hade så roligt åt detta….hon hade bara haft hundar o katter, men aldrig marsvin…och inte heller att någon hund hade det som tröst….de andra hade ju sina favvoleksaker eller filtar….så min gumma blev lite kändis där o omtalad….