Hund i bil i sommar värmen
I dag när jag och min kompis var ute och gick så skällde en hund inne i en bil. Första tanken var "men stackars hund" För det var verkligen varmt (ni som bor i Dalarna i rättvik vet nog hur vart jag menar). Bilen stog i solen och fönstret var inte äns öppet. Sedan vi gick till baka så var den kvar där och då gick jag och kollade en närmare titt och hunden låg ner men reste sig upp när h*n märkte mig.
Den hunden var en schäfer och hade minst varit i den bilen i 30 min.
Kund einte kolla upp vem som ägde bilen för jag hade en tid att passa för vi skulle åka iväg. MEn n'r vi åkte förbi med bilen så hade dom flyttat bilen vid ett träd där det fanns skugga.
Min fråga är: Hur länge kan en hund vara i en bil när det är sommar varmt?
Tycker själv att 30 min är för mycket! 5 min max skulle jag ha lämnat, om äns det!
.
Jag kan bara säga morr gånger hundra!!!!.
Jag var själv ute och åkte 55 mil i min gamla bil som inte har AC idag,och det gick bra med min pälsboll Snodden tills jag kom till Jönköping och olen tittade fram,det blev mycket snabbt hett i bilen trots öppna rutor och full fräs på fläkten.
Jag stannade ofta och gick i skuggan gav honom vatten,och som tur är så älskar han vatten,så han blev så bus glad varje gång jag hällde vattnet över huvudet på honom….men nu är vi helt slut både han och jag…..

Stackars hund!
I denna artikel så står det om hur varmt det blir inne i bilen vid olika utetemperaturer.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ett tips om ni ser hundar i bilar i köpcentrum.
De flesta större köpcentrum har ordningsvakter på området. Ta kontakt med närmaste butik så att ni kan få tag på väktarna. De kan sedan hjälpa till att hålla koll.
Att lämna sin hund kvar i bilen sommartid i solen är djurplågeri.
Inte ens bitvis nervevade rutor ger tillräcklig svalka. Att öppna bakluckan ordentligt, ställa bilen i ordentlig skugga är bättre. Bäst är att egentligen lämna hunden hemma.
I naturen söker sig djur till skogspartier, skuggor eller ned under marken när det är som varmast.
Vi människor är nog ett djur av väldigt få som är aktiva när det är som varmast.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!