Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 1056 ggr
AnnL
0

Hunden på resa..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara berätta hur stolt jag är över min lille pojke Silver. 9 mån. I pingst gjorde vi vår första långresa med honom. Åkte 64 mil fram o tillbaka. Han gnällde nästan ingenting varken dit eller hem. Vi stanna några ggr. på vägen för att fika o så fick Silver gå en liten sväng. Glad

Sambon har tre barnbarn där vi var. En flicka som är 5 år. Dom har haft väldigt lite umgänge med djur, och är nästan lite rädda. Flickan fråga om hon fick gå med Silver i koppel. Vi var ute o gick en långpromenad. Hon var så duktig med honom. Så från vi kom på dit på lördagen till vi åkte hem på söndags eftertermiddagen gick hon med Silver till sina kompisar på gatan o visa honom, ja överallt hon gick var han med. Silver följde henne överallat i kopplet. Stanna hon satte han sig ner och väntade snällt tills hon gick igen. Annars satt hon hos Silver och klappade honom så mjukt o fint. När vi grillade på kvällen låg han snällt vid min sida trots att grannnen hade en stor hund som sprang bara några meter ifrån honom.  Cool

Så jag var bara tvungen att dela med mig av glädjen och stoltheten över min lille Silver boy. Det är inte jobbigt alls att åka bort om hunden är lugn o snäll.  Flört

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

AnneN
0

Vad roligt att resan och allt gick så bra Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

Vad mysigt det låterGlad,och visst är det mysigt att kunna ta med dem…Snodden är ju ofta på långresa med matte,och det är så bra för då stannar man och rör på sig mellan varvenFlört

alphinna
0

Det måste ha varit en härlig resa…..duktig kille du har. Då blir man riktigt stolt över dom och man bara myyyyyyyyyser. Det är ju det som det handlar om när man skaffar hund, att kunna ta med dom överallt och veta att dom fungerar bra…..Glad

Veero
0

Vilken härlig resa det låterGlad Vilken duckigt lite kille du har ;D

AnnL
0

Ja, jag blir så glad när jag märker att all träning och allt jobb som jag lägger ner på honom ger resultat. Tungan ute

AnnL
0

# 2 Jag vill särskilt tacka dig för dina tipps som jag får via PM med mina frågor o svar,  hur jag gör med min hanhund i olika situationer.  En stor kram till dig. som orkar lyssna på mina problem.  Glad. Är glad att ha dig som mitt bollblank.

zabelle
0

Så härligt Ann att han fann sig så väl tillrätta både på resan och med barnen. Skrattande

Zabelle   

spikes
0

6,Nämen OJFörvånad Tack vad glad jag blev över dina ordSkrattande….men jag kan tala om att,Silver har den bästa matten man kan tänka sig….du är så välkommen med alla dina frågor,och det är ni allihopa.

Jag är bara glad att jag kan hjälpaFlört