Får dödat av kamphund
I Kvällsposten kunde man läsa följande Artikel

Det är DEFINITIVT INTE hundarna det är fel på!!
Det är idioterna i kopplet på andra änden!!
Hunden gör bara var den blir tillsagd om.
Det är så himla fel och anklaga hundarna, som man gör i första taget, men glömmer bort ägaren i andra änden, som hunden trofast ser upp till och är till lags.
Jag säger INTE att det inte kan "slå slint " i en hunds huvud, för det kan det. Men så var det ICKE i detta fallet!
Dem som tycker att man borde utrota "kamphundar" borde nog läsa på vad en Kamphund är.
Sänder med en länk: http://www.skk.se/press/lex_kamphund.htm
Jag säger INTE att dessa stackars underbara får inte ska få beta fritt.
Utan tvärtom, ta och förbjud ÄGANDET av hundar!
Jag lider fruktansvärt med den som äger fåren och förstår han fullkomligt att han inte vill ha sina får kvar på betet.
Men jag anser också att dem som är så idiotiska att kampa upp en ras som Amsataff / Pitbulls etc. är rena idioter!! För dem har detta i generna ligger i deras natur att kampa, Men inte för att göra det mot herre-lösa stackars andra djur, eller gå ihop på stan och släppa ihop två PB.
Låt det bli hårdare regler på hundägareskap!
(ursäkta min arga ton, men jag blir idiot på sånt här!
)
Hoppas nu att ni kan föra en trevlig diskussion kring detta….

Jag anser att där ligger det ett enormt ansvar på uppfödaren…..Dom måste se till att det blir rätt ägare på en sådan hund…Jag håller med dig *1….det är inte hundens fel utan den som håller i kopplet. Är det så svårt och se till att inte hunden hamnar i fel händer…..
Tyvärr så finns det så många oseriösa som håller på och blandar dessa kampraser och sen säljer till vem som….Titta ute på blocket bland annat, många omplaceringar där på just dessa raser…..Körkort på hund skulle vara obligatoriskt……

Sedan som det står i alla "kamp"-hunds leikon, så är ordet "kamphund" och "mördarhundar" uppfunnet av massmedior, för brist på kunskap.
Jag tycker detta är så SJUKT varför inte kunna slippa svartaveln.
OK, jag säger inte att att blandisavel = svartavel, men det finns så många knäpp-gökar som blandar härsan och tvärsan och vet inte igentligen vilka raser dem blandar med och så vidare.
Ja, blocket har varje dag flera nya varje dag som säljs av blandningarna PB/AMSTAFF-och ev. nån mer ras.

Helt sjukt detta! Ser mååånga som korsar amstaff/rottis! Galet!! :O

Länken går inte till någon artikel, kanske bara för mig? Så jag lägger in länken här!
Detta är helt fruktansvärt, hundägarna måste hittas och få ett ordentligt straff! Hundarna, fåren och lammen och deras ägare tycker jag fruktansvärt synd om!
Kommentarerna till artikeln tänker jag inte ens läsa… De brukar vara helt idiotiska såfort kamphundar är inblandade och då blir jag bara ännu argare!
#6 tack för länken, hamnade onte heller rätt.
Jag undrar bara vad det är för FEL på folk alltså!!