Bär av till vetten
Vilken natt! Vaknade av att det lät som Alfons fick andnöd och sedan började han kräkas. Trodde det var en tand som låg i det som kom upp men det var förmodligen en bit från hans märgben. Sedan har han kräkts till och från och verkar ha lite jobbigt att andas. Ringde akut till djursjukhuset och de vill titta på honom. Vi ska åka strax för kl 10 öppnar ett som ligger mycket närmre där vi bor. Håll tummarna att det inte är allvarligt.

Oj det låter inte bra, håller tummarna för att det inte är nått allvarligt, skriv när du kommer hem med honom om hur det har gått…..
herregud,jag håller alla tummar och tassar att allt går väl….får man fråga vad det var för märgben?

Här håller vi tummar och tassar för att allt ska gå bra
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Även vi sitter med tummar och tassar och hoppas.

oj……..lycka till.. håller tummar å tassar här med…kram
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Åh, stackare! Här hålls alla tummar, tår och tassar på att allt är bra med din vovve!
Kram

Lycka till, tänker på er!!

Tack allihopa - jag fick åka hem på em med ett tomt koppel 
Tarmarna är fulla med bitar från märgbenet. Han var så duktig när de röntga honom och satte kanylen. Orkade inte vara rädd. Hade svårt med andningen. Ligger nu med dropp och har fått smärtlindrande. Skulle även få lavemang, Min lilla puffe! De ska ringa efter kl 11.00 i morgon. Det är så otroligt tomt så det går inte att beskriva med ord - inget skällande, inget tassande på golvet och ingen som kommer och viftar på svansen och tittar på mig med korintögon. De märgben som han ätit är sådana djupfrysta som jag köpt på ICA. Det står bara märgben och finns på affärens djuravdelning. Aldrig mer ett märgben i detta hus. Synd för att han tyckte så mycket om dem.
Återkommer när jag får veta något. Åh vad jag längtar och hoppas att jag får hämta honom i morgon. Usch vad natten blir jobbig, bara katten i sängen och ingen Puffe

Vad kan det ha varit för märgben? Jag tycker du ska kolla med affären. De ska veta att det inte går att lägga ut vilka ben som helst till hundarna, ju
8,men det ska stå vad det är för märgben!….hoppas du vill ge det flera ggr och då kollar du så det verkligen är av älg,det splittrar sig aldrig…jag ger enbart älg.
hoppas nu att puffe blir bra så fort som möjligt….
tröste kramar! lena och voffarna

Förstår att det är tomt hemma nu hos dig, men du vet ju att puffe finns där den kan få hjälp och det är ju tryggt. Tröstekramar till dig och katten……
Agnetha med de fyrfota

Stora kramar till både dig och vovve!

Tyvärr så är oftast benen man köper kokta.
Om man köper dem som är behandlade på något sett….
Rökta…fyllda med något etc.
Ett kokt ben blir poröst och har lättare för splittring och går sönder lättare.
Köper man grisben, så är det ännu värre med splittring.
Det var som nån skrev att viltben och oxben är dem bästa benen att ge. Då ge dessa råa och inte koka dem innan. Om man då köper Ox / viltben från kyldiskarna.
Det ska stå på vad det är för ben.
Om dem är kokta eller behandlade på något sett.
Jag tycker du ska gå tillbaka till den butik du har köpt benet och tala om vad som har hänt och upplysa dem om att dem borde ha bättre innehållsföreteckning och skyllt som talar om klart och tydligt vad saker och ting inehåller, om benen är behandlade på något sett, och vad det är för ben sort, så att detta inte upprepas på fler hundar.
Lycka till tänker på er!
Lycka till!
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
De benen jag köper är ju alltid av älg,på våran ica butik ligger det råa älgben när det är säsong för det och frågar jag så sparar dom en och annan skånk till mig också som jag kan köpa billigt….sedan har vi ett eget litet slakteri i närheten där köper jag när det inte finns på ica,men hos mig skriver dom alltid vad det är för ben och om det är kokt eller så….
Rådjur är heller inte bra varken rått eller kokt,det splittrar sig enormt eftersom det är för tunt…..
Men lilla stackarn.. Hoppas att han blir bra snart så att du får hem honom. Tröstkramar till dig!

bra att ni fick hjälp å det gick å lösa..förstår så väl vilken tomhet du pratar om…
jag tycker oxå du ska kolla upp märgbenet på ica..jag menar står det ej att det är kokt osv..å du frågar å dom svarar att jo…det e kokt eller nått.. ja då kan dom ju få stå för vett-räkningen…
kram å fortsatt lycka till…

Har de hört av sig ännu? Hur har det gått?
Jag blir ju orolig för din lille vovve.
_**/Mvh Anne
Hoppas allt går bra! Håller tummarna och tassarna här hemma för er!

Inga nyheter än ????

Jag sitter oxå här och undrar…
Håller tummarna för att han blir bättre snart!

Äntligen så har Alfons komma hem
. De ringde idag på em och berättade att han bajsat ut en massa benbitar och flisor. De kunde ej se något mer på röntgen så vi fick hämta honom. Han får nu bara äta ris och kokt fisk el kyckling de närmsta dagarna och ska hållas under uppsikt i fall han skulle få diarré eller magsmärtor. Kan säga att han blev glad när han såg familjen samlad i väntrummet men han är helt slut. Han gick in och la sig på köksgolvet och där sover han nu. Har nog inte kunnat koppla av på sjukhuset. Det går inte att beskriva med ord hur det känns att äntligen ha honom hemma igen. Känns som han varit ifrån mig i flera veckor…. Besöket kostade 7000 kr men det betalar jag glatt för att han ska må bra.
Kramar till er alla från mig och en blöt slick från Alfons

#23 Oh så skönt att han fått ut allt på naturlig väg, hoppas att han inte fått några skador av det bara.
_**/Mvh Anne
Vad skönt att det går mot bättring! :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Åh vad skönt att höra! Kramas nu rejält med din älskling!

Han är sig inte lik men det tar kanske ett tag innan han blir sig själv igen. Har börjat att vifta lite på svansen när jag pratar med honom men han låter lite konstigt emellanåt så man känner sig inte helt lugn. 

pust vilken lättnad det måste vara för dig. Tänker på hur det skulle vara om det var en av mina hundar. Tur att det gått bra!

Det kan vara viktigt att INTE 'tycka synd om'. Eller att i alla fall försöka uppmuntra, känna glädje och visa gott humör inför din hund nu. Jag vet att det kan vara jättesvårt eftersom det fortfarande är lite osäkert om allt verkligen kommit ut. Den oro man känner går alltför lätt över på hundens beteende. Vad jag har förstått, ska hundar inte ha någon ömkan eftersom de inte skulle ha fått det i naturen, så att säga??
eller vad säger ni andra?
Heja Alfons.

Stackars lilla alfons, men så skönt att han har fått komma hem igen!!! Håller tummarna för att han tillfrisknar och blir sig själv fort igen!
Kramar till dig och din hund!!!
Vilken tur att det gick bra för alfons, han kanske har lite ont i magen o halsen efter denna procedur…
Jag har aldrig gett mina hundar ben, varken kokta eller råa…och det är jag glad för, har liksom ofta hört om just besvär med magen, och att det då har varit ben inblandat…..nä, för min del får det vara….
Köper ibland sådana där tuggben gjorda av skinn, eller grisöron, och det tycker jag räcker för mina hundar…

Hur mår Alfons idag?
_**/Mvh Anne

hoppas alfons får en bra dag i dag..å att det bara dag för dag blir bättre å bättre..kramar från mig och flocken…
Vad skönt att han har kommit hem igen! Du ska se att han blir bra snart. :)
Hoppas allt är ok idag?,krama om honom från mig
Skönt o höra att han är hemma i sin trygghet och hoppas att allt kommer ut rätt väg :) Låt han vila ut låter som han behöver det :)

Idag är jag hemma och "vabbar hund". Alfons mår mycket bättre men har ej fått ordning på magen riktigt än. Kom flisor i går morse. Vill ha honom under uppsikt men han hälsar till er alla att han är mycket piggare nu
Vad skönt att höra:-),kolla noga upp vad du ger för ben sedan…..;-),pussa på alfons från mig och voffsen

Vad bra att han mår bättre! Jag förstår att du vill hålla lite koll på honom, usch vad dom kan skrämma en dom rackarna!

Jätteroligt och höra att Alfons mår bättre……sköt om er nu