Ny hundträff norr om Sthlm
Eftersom träffen i Märsta blev så lyckad så vore det riktigt roligt att dra ihop ett gäng till en träff till.
Är det någon som vet en bra plats att ses på? Hundrastgårdar föredrar jag att ses vid, så att de kan springa och leka fritt oavsett om inkallningen sitter bra eller inte. Märsta har en hel del hundrastgårdar men det är kanske lite långt att åka för många.
Så kom gärna med förslag på bra platser och datum/tider som passar! Jag är rätt flexibel på helger och kvällar.

Jag hänger gärna på
även fast Märsta passar mig allra bäst.
Jag skulle gärna vilja gå på en hundpromenad oxå, så hundarna får öva sig i att bara gå brevid varandra utan att hälsa eller busa. Det skulle min vovve behöva
Kanske att vi kan mötas upp någonstans och gå en 20 minuter eller nått till en hundrastgård och där låta hundarna leka?
Jag och Idelma kommer gärna, så länge det är på helger och vi inte har något annat inbokat. Denna helg och kommande helg kan jag dock inte.
Att åka till Märsta är i sig inga problem för oss, då det inte är så långt. Det är värre om vi ska hålla på att byta och trixa, men sånt brukar alltid lösa sig ändå.
Det finns lite hundrastgårdar här i Sollentuna, men ingen som ligger relativt nära tåget eller som är tillräckligt stor, i min mening. Däremot finns det diverse fält och mycket skog att springa i. Finns även en del sjöar där hundarna kan bada nu när det börjar bli varmt. 

fanns det inte en i väsby, en fd fårhage el är den borta nu?
var där för flera år sen, vad jag minns så var den stor.
finns den kvar kanske vi kan ses där nån dag.

Det finns mycke hundgårdar i jakobsberg viksjö =) dit kan jag o min schäfer ta oss =)
En hundpromenad innan skulle vara riktigt bra, det behövs en hel del träning på det här med
Jag har hört talas om den i Upplands Väsby men jag har ingen aning om den finns kvar. Annars så vet jag att det ska finnas en stor hundrastgård precis vid Rosersbergsstation, jag har aldrig varit där men den ska vara bra.
För min del kan vi gärna vara i Märsta, men jag kan ta mig en bit med bil och vi skulle behöva träna lite på att åka kommunalt också så för mig fungerar det mesta.
För min del så skulle jag gärna vilja vara på inhängnat område i alla fall då vår inkallning inte är så bra som jag skulle vilja ännu. Men annars så låter det kul att hundarna kan bada

Jag kan också ta mig kommunalt till närliggande ställen. Eller om vi kan fixa nån slags samåkning. 
Vi pratade ju lite på träffen sist om att jag är djurhomeopat och nu när Valborg börjar närma sig och flera hundägare börjar bli nervösa över smällare så vill jag bara nämna att det finns ett väldigt bra homeopatmedel som lugnar hunden inför detta. Även om hunden redan blivit väldigt skrämd så hjälper medlet mycket bra. Kan vara skönt att veta tänkte jag.
Jag vill komma med!!
Här i Väsby finns en jäättee stor före detta fårhage, men man ska vara medlem för att vara där inne, men jag brukar vara där endå, aldrig någon som kommit och sagt till iallafall.. så det är ett förslag. Annars blir Märsta bra..
För mig spelar det ingen roll om det är inhägnat eller ej, för Nemo lyssnar på inkallning
Men kanske är bäst endå eftersom många här inte lyssnar på inkallning
Och för mig gåre nog denna helg, på söndagen troligtvis isåfall 
#7 Vare inte du å jag som var där och dom hade satt ett lås där på grinden? 
Jag vill oxå komma!
Men det är bara kanske.. Ska åka och kolla på en hund på tisdag. Men om det nu går bra men hunden så kommer jag gärna 

#10 Spännande! Vad är det för hund du ska kolla på? *nyfiken* 
#11 Nej det blev ingen hund… Skulle ringa och fråga om en grej om honom men nej då hade dom bestämt sig för att inte sälja honom -.-

Hmm…vad tråkigt!
Eftersom vi inte verkar kunna vara i hundrastgården i Upplands Väsby så står det just nu mellan den i Rosersberg, någon i Märsta eller Jakobsberg.
Jag kan inte låta bli att vara lite bekväm och känna att Märsta eller Rosersberg lockar mest
Helgen som kommer nu är jag lite osäker på om jag kan så jag vill inte boka upp mig, däremot så nästa helg så kan jag troligtvis lördag och garanterat söndag (alltså 9 och 10 maj).
Hur ser det ut för er den helgen?

säger som #14 är oxå bekväm, men har inte införskaffat något busskort samt att jag inte visat min pupp vad varken buss eller tåg är :( så jag röstar för Jakan =)
#14 Jag kan nog nästa helg, på söndagar brukar jag kunna oftast.. Men jag kanske kan på lördagen.. får se längre fram isåfall ^^
Jakobsberg kan inte jag komma till iallafall.. x) För långt typ.. vet inte ens vart det ligger, rosersberg eller märsta tkr jag låter bra!
Däremot finns det en stor hundhage vid veterinären här i väsby.. ? 
Jag kan inte den här helgen, men nästa helg ska det nog gå (9-10 maj). Helst någonstans längs tåget från Sollentuna ut till Märsta, då Idelma inte är tränad på att hålla på att byta kommunikation, så för oss blir det enklast så.

vi som bor lite avsides då, järfälla, ska vi ta å dra igång en egen träff?
skriver nytt inlägg å ser hur många som nappar
Jag rekomenderar faktiskt hundhagen här i Väsby, den ligger vid veterinären, ungefär 10min ifrån stationen, går snabbt att gå upp
Någon som tycker att det inte låter bra?? 

#20 Ska det vara tomt eller är det min data som knäppar sig xP
#19 Väsby är ju nära för mig, men jag tycker att Väsby station är väldigt virrig. 

jag skrev ett inlägg, såg att jag skrivit fel men kunde inte ta bort hela bara texten
Tjoho nu har jag flyttat klart :) ska bara städa den andra lägenheten *puh*
Jag hänger gärna med på en till hundträff :) var jättetrevligt sist.
Jag kan ta mig nästan överallt om bara sambon kör, annars så blir det komunalt för mig också.
Jag kan inte helgen 9-10maj då är jag bortrest
Ska vi ta ett datum lite längre fram så att vi alla kanske kan planera in det?
Vad sägs om helgen 25-26 maj? Vilka kan då?

26 maj är det hamsterträff i järfälla som jag håller i så då kan inte jag åka ut till er.
Men vilka kan näst nästa helg då? 
Alltså inte denna, utan nästa 
Jag har fått ändrade planer så jag är lite osäker på hur det ser ut nästa helg. Men helt omöjligt är det inte..

kunde flera den 26,e så ta det.
det blir ju fler tillfällen.
Ja.. vi som kan ha tidigare kan ha en tidigare. Ganska långt till den 26 va? Jag har ingen som helst aning om vad jag gör just den helgen..
Den 26,e är ju en tisdag….. Kan vi inte ta den 23 eller 24? Eller 30 eller 31?
Och vart skulle vi ha träffen??
Alla bara slutade snacka här liksom 
Och en promenad med alla vovvar tycker jag oxå låter bra! 

#25 skrev helgen 25-26 så jag tänkte att 26,e är sön.
kan ändå inte den 26,e.
Jag kan inte den här helgen (9-10 maj), men sedan kan jag 16-17 och 23-24, åtminstone som det ser ut nu. Troligen även 30-31. 
För mig spelar det ingen roll om det blir promenad eller hundrastgård. Dock är det möjligt att hon skäller en hel del ändå, tyvärr. Men hon brukar tystna efter ett tag, och hon går undan om andra hundar kommer för "nära". Med andra ord är det bra träning för henne.
För mig går det nästa helg.. tror jag..
Sorry, jag måste ha kollat fel i kalendern när jag skrev helgen den 25-26
Jag avvaktar lite med vilket datum som ni kommer överrens om så ska jag försöka anpassa mig. Just nu ändras mina planer fram och tillbaka hela tiden så jag har svårt att säga ett datum bestämt..

den ser ju riktigt bra ut, torr å fin.
nära stationen är det ju också, el nära å nära men på gångavstånd.
dit kan jag tänka mej att åka men då efter den 20,e när vår tik löpt klart.
kanske kan vi göra en träfflista med olika platser tex
viksjö och datum.
märsta och datum.
väsby och datum.
osv
då får folk olika att välja på och nåt datum å plats kanske passar så det blir flera träffar.
#39 Bra idé.. Vi kan väl göra såhär..
Dom som kan den 16:e eller 17:e (vi får bestämma tillsammans) kan säga ja till det.
Dom som kan den 23:e eller 24:e (vi får bestämma tillsammans) kan säga ja till det.
Dom som kan den 30:e eller 31:a (vi får bestämma tillsammans) säger ja till det.
Och vissa kanske kan komma på varje träff? Vissa inte.
Så kan vi bestämma när vi ska vara i väsby (av dessa datum) , Märsta (av dessa datum) och Viksjö (av dessa datum.
Om ni inte tkr det låter bra så säg till ^^
Som det ser ut nu så kan jag alla dessa datum, dock endast i Väsby och Märsta, då Viksjö blir för krångligt med hunden. Kan dock hända att det blir ändring för mig om jag ska hjälpa min pojkvän att träna hans hund eller så…
Ska vi ta i Väsby 23:e då?? Vilka kan då? Och vilka inte? 
#43 Då ville ju emma att vi skulle följa med henne till råttutställningen.. Fast jag måste fråga ifall det kostar nått.. Iaf så det kanske går för oss :)
Väldigt vad tröga alla var här då
Haha, här sitter man och försöker planera, men nå svar får man inte x'D

instämmer med #45
hoppas ni får till det med en träff snart.
väsby och viksjö är enklast för oss men blir det i märsta så hänger jag inte läpp utan hoppas på att vi lyckas få ihop fler träffar
Jag sitter i samma sits som tidigare där jag har svårt att veta med säkerhet när jag kan. Men som det ser ut som nu så kan jag den 23:de i Väsby
#47 Okej bra då
Såklart kan det komma andra saker framför helt plötsligt.. Men det är ju inget måste att komma om man sagt att man kommer x)
Ni andra då??
Jag tror att jag ska kunna den 23e. Hur tar man sig från Väsby station till hundrastgården? :)
Hmm hur ska jag beskriva det..
När du stiger av tåget så går du ju höger längs perrongen.
Sen går du ner för en trappa.
När du gått ner för trappan går du genom spärren och ut genom dörren.
Där kommer du ut i en tunnel där du svänger höger.
Du går upp för den trappan.
När du är ute från tunneln fortsätter du rakt fram, då kommer du gå över en liten träbro som är över väsby ån.
Du går sedan rakt fram längs en trottoar, du ska gå förbi ett konditori.
Du fortsätter rakt fram efter konditoriet tills du kommer till en höger sväng (bilvägen svänger alltså höger)
Du går över vägen där, och då ska du vara på högra trottoaren (alltså på högra sidan av bilvägen.
Då fortsätter du rakt fram på den trottoaren. Du passerar en busshållsplats och sen kommer du se rastgården där längre fram!
Hoppas du förstår xD
#50 Jag har kikat lite på hitta.se och försökt följa vägbeskrivningen. Lite svårt är det ju, haha. Har du något gatunamn precis bredvid hundrastgården som jag kan kika efter? :)
(den som är inringad är själva hagen)

Jag kommer gärna! Har varit bortrest och jobbat mycket, därför jag inte varit inne här på ett tag.
Är någon tid bestämd?
Tixy: Jag ska oxå gå från pendeln (jag hittar vägen) så vi kan mötas vid stationen och gå tillsammans om du vill 
Den 23 är då bestämd? 
Tid.. hmm.. ska vi ta någon gång mitt på dan? 13.00 till 15.00.. ? kanske.. ? Ni får oxå komma med förslag! 
24e är bättre en söndag :)
Jag ska på hundutställning på lördag i Södertälje
Men Wilda kan kanske vara hos dig hela helgen Empan
så hon får vara med o leka hon oxå ??
#56 Ja jätte gärna! Men jag kom oxå på att jag är upptagen på lördagen… Går det på söndagen?
#52 Tack så mycket! :D
#54 Ja, det skulle vi kunna göra. Jag vet dock inte om min hund sköter sig eller inte, väldigt olika. Annars skäller hon väl ett tag innan hon lugnar ner sig. :)
För mig spelar det ingen roll vilken dag eller tid, så länge det inte är sent på söndagen (vill helst vara hemma senast 17).
Hmm.. okej för det skulle vara jätte bra om det blev på söndagen! Nemo ska nämligen trimmas uppe i Norrtälje på fredagen och då tänkte vi stanna uppe hos morfar till lördagen. 
Men ja, ni får hjälpa till att välja vilken tid vi ska bestämma! 

#58 Jag har oxå en skällare, så dom kan ju skälla sig trötta (går det?
) så kanske dom kan vara lite sociala sen 
Jag kan på både lördag och söndag. Gärna förmiddagen.
Men då kan vi väl ta det på söndag förmiddag? 
Hmm.. vad sägs om klockan 11.00 till så länge man kan
Eller ska vi ta 12.00 till så länge man kan?
# 61 jag tycker att kl 11:00 är en bra tid. Just nu ser det ut som jag kan komma också
#62 Då säger vi den 24:de klockan 11.00, och så får man stanna hur länge man vill! 
Alla hittar dit och så??
#60 Amen se, det blir ju lysande!
Kommer du med tåget från märsta eller från centralen?
#63 Klockan 11 verkar bra, då har det ju inte hunnit bli för varmt heller riktigt. 
#64 Precis! Men vatten tar jag med mig ändå!
Kommer bli varmt för hundarna om dom busar mycket! 
Jag kan oxå ta med vatten :)
Hur många är det som kommer på söndag nu då? 

Jag kommer 
#68 Vad roligt
Vad har du för nån vovve??

Det är ju nu ingen blandras
hoppas det går bra endå!
Det är en Shetland Sheepdoghane på 7 år 
Vad har du själv?
#67 Jag kommer 
åå jag kan inte komma :( jag ska på ngn hamsterträff samma dag x)
Jag kan inte komma, tyvärr. Har massvis att fixa, då det är begravning på måndagen. Har varit lite si och så om vi skulle gå på den, men nu är det bestämt, så..
Däremot ska jag försöka komma på följande träffar. 
#70 Det gör absolut ingenting
Jag har en blandras mellan foxterrier, jack russel, pudel och lhasa apso
Men är vi bara 3 som kommer???
var e det förresten? orkar inte läsa hela tråden :P
#75 Upplands Väsby 
Jag kommer med mina 3 huliganer 
Det är kanske en dum dag att ta det på
eftersom Zheverez & hamster gänget ska ha Hamster träff i Barkarby den 24 maj (söndag)
Men samtidigt så finns det kanske andra som är intresserade ???
Okej, 4st??
desculp skulle du oxå komma? 

Hej alla!
Min hund Mizo blev påhoppad och biten idag så vi kommer inte på söndag då han är i rätt dåligt skick 
Hej, orkar inte läsa hela tråden, men vilken dag och tid har ni tänkt? Skulle jätte gärna komma med mina två pojkar. 

#80 det verkar som att det blev bestämt söndag kl 11 i upplands väsby
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#80 Som AnneN sa, På söndag klockan 11 i Upplands Väsby 

men vad hände med träffen i järfälla ?
kolla på hamster ifokus så är det en hamster träff & ingen hund träff söndag 24 maj
Men va? Vi ska ha träff imorrn…
Vadå blir det ingen hundträff?? :O

hamster?? :s
det skulle vara bra att veta om det blir eller inte… Någon som vet eller?
Gjorde en ny tråd "Förvirrad! Hundträffen i Upplands Väsby?"
Skriv i den ni som kan komma! Desculpe och Siberit kunde väl komma?
#84 men vad hände med träffen i järfälla ?
den svarade jag på
Men jag skrev så till den över mig i tråden undrade om hamster träffen i järfälla tror jag det var
Jaahaaa! Haha vad bra! Då missförstod jag då.