Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1496 ggr
Veero
0

Svårt val..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste sälja min hund för hon försöker döda våra kaniner. Och eftersom dom fanns här innan hon måste hon säljas.

La ut annonsen igår om henn och har fått hela 14 mail och 7 samtal om henne.
Många olika personer, och en kom i dag och kollade på henne och tycker dom verkade jätte bra och funkae ihop med deras andra hund, och en kommer imorgon och kollar.

Vad ska man tänka på till vilket hem sin hund ska till?

[jakke94]
0

ett tips är att hålla kontakten och ha det som krav .. för ett bra hem från början kan ändras även om personerna värkar vara hur bra som helst dem första gångerna (pratar av egna erfarenheter)

sen kan du kolla.. det roligaste e kanske till någon hundvan person som bor på landet? har dem familj ? med familj kan ju barnen leka med hunden men utan kanske den får mer uppmärksamhet ? man får tänka lite olika och se vad som blir bäst :P

men jag bara är nyfiken, kan man inte göra så ni ej behöver sälja hunden ? har ni ute eller innekaniner ?

såg annonsen på blocket och tycker inte det är konstigt att du fått så många svar, den är jättefin :) vad för ras ?

AnneN
0

Om ni verkligen måste sälja hunden så var noga med att kolla upp eventuella köpare genom att tex googla på deras namn för att kolla att det inte är någon känd hundskojare.

Fråga de som är intresserade vad de har tänkt ha hunden till, alla hundar behöver både motion och mentalträning så vill de bara ta nån kort promenad och mys i soffan så kan de lika gärna köpa en nalle på barnens hus (ja det finns tragiskt nog folk som tror att det är tillräckligt för en hund att bara gå ut och rasta sig och ligga på soffan).

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

Puttade upp tråden med goda råd till den som ska sälja sin hund

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!