Cesar & Fredrik Ute Nu!
Japp jag tillhör dem som gillar millan och steen.. jag tycker dem e bra på sitt håll..
och de bästa e att deras säsonger kmr ut nu med =) Millan 3 & 4 och Steen 1 säsong =)..
blir det att shoppa =)

Jag gillar inte Milan, men Steen ska jag kika efter hans DVD.
Till ts….Tja alla är vi olika,själv skulle jag inte lägga ett nickel på varken den ena eller den andra;-)

Man får plocka *godbitarna* från dom båda två…..Visst har dom sina poänger helt klart.
Måste nog hålla med spikes på den punkten ;)
3,ja det nekar jag inte till…men i mitt tycke överväger det negativa,och vad jag vänder mig emot är ju att så många som har sin första hund och kanske inte gått någon kurs eller har någon erfarenhet går på allt dom ser på tv,det är för mig skrämmande.
Jag tittar inte på det eftersom jag går stadigt efter mina erfarenheter med diverse olika hundar och erfarenheter av tävlan instruktör osv osv….så jag är väldigt noga/kritisk med min uppfostran på mina hundar;-)

*5…Jo men jag håller med dig att det negativa överväger, därför tar jag bara godbitarna, om jag hittar nått som passar mig och min syn på hund, och om det passar på just min ras……och mitt sätt att vara. Det måste ju kännas rätt för mig annars blir det ju bara fel……
När det gäller första hunden så hoppas jag vid Gud att dom går kurs. En del uppfödare skickar med en valpkurs när nya matte/husse kommer för och hämta vappisen, bra initiativ. Att folk ser på Milan märker man på att folk går omkring och *sch* ar på sina hundar…..
6,ja men i min värld går millan helt bort,han använder både el och stackel mellan tagningarna,dessutom anser jag att han hetsar hundarna i sin sk uppfostran…men det är min åsikt….
Alla uppfödare borde ju ta det ansvaret du skriver,men det är ju långt ifrån alla som gör det,därför ska man ju leta rätt på en uppfödare som verkligen tar sitt ansvar…då funkar resten som en dans oftast…det är ju inte ens första hunds ägare som ens vet att det går att gå kurser med sin hund….det är hemskt:-),jag tänker ju mera i ett större perspektiv än bara det jag kan och vet;-)

*7…Jag vet att han använder sånt och det tar jag avstånd ifrån. För mig står Milan för en sak…..*bevara alltid lugnet*. Ja det var allt….
Tyvärr så är det som du säger att det är enbart är ett få antal uppfödare som skickar med kurs. Där måste dom ta ett större ansvar, och ifrågasätta köparna mera, vad dom ska ha hunden till. Väldigt många som inte vet vad dom har längst ut i kopplet…..sen är det ju så att det finns hundmänniskor och sen hundägare, en viss skillnad faktiskt…….Man är aldrig fulllärd när man har hund……
#8 Han bevarar lugnet, men jag har sällan sett en helt lugn hund där när han säger att det är så han vill ha dem, osv.
Hundens kroppsspråk visar att hunden sitter, men den är inte i sinnesstämningen lugn..

*9 Det jag menade var att man alltid själv ska vara lugn, sen hur han bedömer när en hund är i rätt sinnesstämning har jag ingen uppfattning om faktiskt….Ska jag vara ärlig så hänger inte jag med alla gånger då han pratar om i vilken sinnesstämning hunden befinner sig i, jag ser inte det han tydligen ser…..
8,det har du rätt i,man lär sig något nytt varje dag av sina telingar,och det är nog det som blir så stimulerande med dem;-).
10,i mitt tycke är hundarna lugna för att dom är rädda för vad som komma skall…..alltså ite glada lugna hundar;-)

Diskussioner om både Cesar och Fredik finns redan på forumet om ni letar lite så snälla låt detta bara få vara en tråd där det tipsas om att deras program finns att köpa nu.
/Anne, sajtvärd
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

12…Helt okey 
#12 TACK
MVH Hazel & co
Hemsidor: www.hazelhouse.se
www.sockertopp.se
min pysselblogg www.ellispysselhorna.sockertopp.se
har länge funderat på att köpa millans dvd;er men aldirg blivit av.. tror faktist jag endå sett dem flesta :P
12,ska ske:-))))
Gillar Cesar men INTE Fredrik.. en sak jag inte tkr om steen är för: Han tog ifrån en familj en Rottis för den nafsade i barnen.. ehh?? många hundar nafsar efter småbarn t.ex efter dens klänning/Kjol eller om dom viftar med händerna.. Det är skillnad med att bita och nafsa..
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

#17 läs #12!
_**/Mvh Anne
18# jag såg det EFTER jag skrivit -.- jag brukar bara läsa första inlägget oftast när jag skriver

#19 okej
_**/Mvh Anne
20# mm :)

Själv önskar jag att det skulle komma en eller flera DvD:er av och med Anders Hallgren och med Turid Ruggas.
Då jag(personligen) anser att de är personer med "riktiga" kunskaper och inte en fiktiv kunskaper.
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus