Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettot-off-topic
Läst 658 ggr
zabelle
0

OT Grilltider!

Lite tips inför grillsäsongen Flört

----------GRILLNING----------

Efter fyra långa månader av kyla och vinter så är det äntligen vår och grillsäsongen är här.   Därför är det viktigt att påminna er alla om hur det går till,* Eftersom det är den enda matlagningen som en riktig man gör.  *
Förmodligen eftersom det medför vissa risker (tändvätska, eld osv,).
När en man erbjuder sig att grilla händer följande:
 **
Rutin:**
1. Kvinnan handlar all mat* 2. Kvinnan gör en potatisrätt, sallad, vitlöksbröd, en eller ett par såser och förbereder efterrätten...*
3. Kvinnan marinerar köttet lägger det på ett fat tillsammans med de nödvändiga grillverktygen och eventuella kryddor. Sedan bär hon ut det till mannen som sitter  bredvid grillen - med en öl i handen.
 **
Här kommer det viktiga:**
4. MANNEN PLACERAR KÖTTET PÅ GRILLEN.  * Mera rutiner:*
5. Kvinnan tar fram tallrikar, glas, bestick, servetter, underlägg och så vidare.* 6. Kvinnan  går ut till mannen och säger till honom att köttet bränns vid. Han tackar henne och frågar om hon kan gå in och hämta en öl till medan han försöker att rädda köttet! **
Viktigt igen
:
7. MANNEN TAR BORT KÖTTET FRÅN GRILLEN OCH LÄMNAR ÖVER DET TILL KVINNAN.  **
 **
Ännu mera rutiner:** 8. Kvinnan dukar fram tallrikar, glas, bestick, servetter, sallad, bröd, potatisen, såserna och bär ut dem till bordet där hon har lagt på en ren duk.
*
9. Efter maten så dukar kvinnan av och diskar.

**
Viktigast av allt:* 10. Alla tackar mannen så mycket för den utsökta maten och berömmer honom för hans färdigheter.*
11. Mannen frågar därpå kvinnan om hon har njutit av sin matlediga dag?**
När han ser hennes reaktion så kommer han fram till (det han har misstänkt länge) att det aldrig går att göra en kvinna nöjd!

Zabelle   

spikes
0

Hahaha den där är bra

Trollhassel
0

Haha,klockrent! Det är ju så de är!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

AnneN
0

Haha Skrattande Fast här är det jag som är grillmästare + att jag fixar allt annat utom dukningen och disken för det får baske mig karln göra Tungan ute

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

pippa__
0

hahha så klockren!

Kickilu
0

Den är jättebra fast för mig är det som för Oskyldig#3 - det är jag som grillar. Han tänder grillen, dukar och diskar. Det andra sköter jag. Till saken hör att vi kom ihop oss för ca 15 år sedan om hur grillat kött ska se ut. Då sa han att han aldrig mer tänkte grilla och det har han ej heller gjort. För övrigt ska tilläggas att han ej är långsint i vanliga fall.

Karizma
0

hahaha det är så rätt det där ^^)

Gullan402
0

Så klockren! Känner verkligen igen mig från mitt f d förhållande. Idag är jag en stolt singelmamma som faktiskt lyckas lägga köttet på grillen alldeles själv och jag får numera helt bestämma om det ska vara välstekt eller inte Tungan ute. Konstigt nog hinner jag det också mellan mina rundor från köket och ut på altanen.

Fast i ärlighetens namn så håller jag på med träning för mina småtjejer, de får lära sig att bära ut tallrikar och bestick och dricka och sen får de hjälpa till med att bära in allt igen och stoppa disken i diskmaskinen.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

TinaH
0

den var bra!

men här är det jag som både marinerar med hemma gjorda marinader, gör sallad, och hemma gjord potatissallad, gör dressingarna och dukar, samt plockar bort och diskar. Jag köper inget halvfabrikat, gör allt själv.

Gubben gör:
blir underhållen av sporten på tvn, men tugga maten, får han baske mig göra själver.Flört
Han kan om det inte är nån viktig fotbollsmatch på tvn, hjälpa tilloch duka av, men detta är sällsynt….

Jag harhållt på som Gullan gör med sina barn i 7 år har du några tips?

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Gasoline
0

Så äckligt klockren, tyvärr!