Motion och värme
Skulle vara intressant att veta hur ni ser på just detta.Tycker det är hemskt att se människor som kommer cyklande under heta dagar med hundar som är så påverkade av värmen att dom knappt hänger med föraren.Inte helt ovanligt heller att de stackars hundarna springer på den heta asfalten heller.Det är ju lätt för oss att klä oss efter vädret,men hunden har alltid sin varma päls.
Tycker det är en självklarhet som ansvarsfull hundägare med sunt förnuft att låta hunden vara på svalt ställe sådana dagar.
Usch,man undrar vad det är som saknas i den mänskliga hjärnan att usätta sina djur för detta…

Håller med om att folk är lite dåliga på att tänka efter. Just nu ligger en stackars labrador och flämtar i solen utanför ica här. Jag ställde dit en vattenskål i allafall så att hundarna som lämnas där utanför har något att dricka.
Jag tycker inte att det är något fel att gå vanliga promenader med sin hund när det är soligt och varmt ute. Man får ju dock vara lite uppmärksam om hunden börjar må dåligt. Då får man gå till skuggan.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Sommarens heta dagar lägger jag en lång prommis på morgonen vid ca kl 7 och husse går en lång runda vid runt 21/22 tiden på kvällen.
Där imellan, så blir det bara kortisar, på kanske 10min-15 min.
Skulle vi hamna näheten av vattendrag och skog på dagtid, då det är helg och husse ledig, så kan vi gå en liten runda med dem, för det är ju svalare tällen.
Tyvärr så ligger kurserna på tidig morgon kl 9-11 och en em tid på lördagen kl 13, då vi är oftast i ett ridhus, men blir det för varmt så går vi till en hästhage och tränar.
Tränar jag själv hemma, så sker detta tidiga morgonar eller på kvällen vid runt 20-tiden.
Mycket vatten med vid ALL typ av aktivering.

Varma dagar så håller jag hunden i skugga och kallt vatten, motionering sker då sent på kvällen då det blivit svalare ute
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag tar min långpromenad med hundarna på morgonen eller sent på kvällen när det är riktigt varmt ute. Jag har varit med om en hund som fick *solsting* och det vill jag inte uppleva igen….Varje år så varnas det för värmen när man har djur men tyvärr går inte informationen hem hos alla och det som får betala är alltid tredje part….djuret.