Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvalpar-avel
Läst 1076 ggr
Firinella
0

Valpar eller ej...

Efter att ha löpt i tre veckor och sedan inte blött i tre dagar trodde jag att det var säkert att släppa min tik med min sons hanhund men icke. Var och gjorde ultraljud i måndags då hon var 27 dagar gången. Vet sa att det såg ut som "valpblåsor" men att de var små och kanske skulle kroppen själva ta hand om dessa så att det inte blir några Valpar. Undrar nu om någon varit med om samma sak. Ska ta nytt ultraljud om 24 dagar och då ser vi väl men nu går jag här och tittar på hennes mage stup i kvarten och är lite orolig för jag kan ingenting om att få Valpar. Har liten uppfödning på katter men det är inte samma sak har jag förstått. Någon som vet var man kan få tag på bra info om det nu skulle visa sig att hon är dräktig när vi ska tillbaks nästa gång. Tacksam för alla svar…

[Sniff]
0

Vänta och se… Läs massor om valpar…

Äh, jag är inge bra på det här:/

AnneN
0

Här finns iallafall en bok som jag har hört ska vara bra.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

Och här hittade jag toppen bra information om allt som har med valpningen att göra http://arcadians-kennel.com/Arbete%20om%20valpning.htm

_**/Mvh Anne

AnneN
0

http://www.sjaunja.se/kennel/diverse/valpning.htm

Denna sida är verkligen toppen med ordentligt utförlig information och bilder http://www.canirep.com/CaniRep_Valpning.pdf

_**/Mvh Anne

Firinella
0

Stort tack! Glad

AnneN
0

#5 Hoppas att allt ska gå bra, du får gärna hålla oss uppdaterade Glad

_**/Mvh Anne

Firinella
0

Det ska jag göra. Både tiken Chapline och hanen Challe finns att se på Mina foto. Var inte beredd på Valpar men som vet sa så skulle det bli något så kommer de inte att se så tokiga ut.

Skruttan-1
0

ska in o kicka på dina kissar och vovvarna :D

Skruttan-1
0

:D tror vetrinären har rätt där eftersom det är av en ras hon redan har i sig. Såg att du hade plattnosar :) o att du även är stödhem åt fina katter. Läs på lite om Valpar som AnneN gav lite tips om, själv kan jag inget om dräcktiga hundar.

Firinella
0

Har nu läst på och dragit ut massor av info från nätet så nu känner man ju sig lite mindre orolig. Jättebra info, tack AnneN…

AnneN
0

#10 Bara glad att kunna vara till någon hjälp Glad

_**/Mvh Anne

pimmi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hoppas det går bra med magen, kommer säkert att gå jätte bra.

Min tik har nu 4 Valpar, hon blir 8 år i augusti. Givetvis med alla undersökningar gjorda innan då mina var planerade. Detta är hennes sista kull.

Lycka till!

Firinella
0

Har varit hos vet och fått konstaterat att det inte blir några Valpar. Troligtvis har hennes kropp absorberat upp fostren för vid första ultraljudet fanns det fosterblåsor. Nu går hon här skendräktig men det ska väl lägga sig till slut. Hanen fortfarande intresserad av henne en aning, konstigt…

Karizma
0

vad skönt du får väl läsa på och se om du vill ha Valpar sen :)

AnneN
0

#13 skendräktig är dem tills ca 63 dygn efter löpet (då det blir dags för "valpning".

Att hanar fortfarande kan visa intresse för tiken under skendräktigheten är inte så ovanligt som man kan tro, jag tror det kan bero på att tiken får en speciell doft.

_**/Mvh Anne

Firinella
0

Tänk vad man får lära sig här inne. Tack…