Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: lydnad-bruks
Läst 943 ggr
Zebben
0

Positiv och negativ förstärkning

En bra artikel av Morten Egtvedt

AnneN
0

Tack för länken, de har verkligen bra artiklar på canis Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Zebben
0

Ja, de har mkt vettigt som står där. Alltid kul att läsa.

silverorm
0

Mycket intressant och roligt att läsa! Tack så mycket! Glad

(kom o tänka på barnuppfostran…snarlikt!)

Tina-A
0

#3: Det är precis som med barn. Jag utbildar mig till lärare och det är precis detta vi får lära oss, så jag sitter bara och tänker att allt detta kan jag redan. Positiv förstärkning och negativt straff (vet inte om det stod om straff i artikeln) används i Klickerträning, vilket är en bra träningsmetod/träningsfilosifi, och det går lika bra att applicera på barn som hundar, fåglar, katter och till och med kackerlackor. Så detta fungerar toppenbra om man vet hur man ska använda det.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Kattmynta
0

Har läst denna förut. Skitbra skrivet rent ut sagt!

Zebben
0

#4 Precis. Jag kör samma uppfostran på min 4 åriga dotter som med hundarna. Skrattande Vet inte med som är lydigast? Hundarna är väl lite snabbare in på inkallningarna.  Tungan ute

Nästa gång någon i min bekantskapskrets får bäbis, så kommer jag köpa/låna ut några riktigt bra hundböcker om uppfostran m.m. Undrar om de blir glada. Oskyldig

Tina-A
0

#6: Hahah ^^ De kommer tro att du är galen!

Om dom inte vet bättre förstås ;) En lärare jag har som har hund säger hela tiden att hon kör precis samma saker på barnen i förskoleklassen som med hennes hund ^^

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Zebben
0

#7 Ja, de som inte kan hund kommer nog tro att jag är knäpp.

Den läraren ska nog inte berätta det för klassens föräldrar. ObestämdFlört

Min dotter är dock inte inklickad, hrm…kanske dags att börja innan 4 års trotsen slår in…Skrattande

Kattmynta
0

Jag tänkte ett tag klicka in min lillasyster som är tonåring. Bättre sent än aldrig…

Ziggi
0

Toppen bra läsning! :) Jag har lagt den på favoriter ^^