Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: beteende
Läst 1118 ggr
Gasoline
0

Rädd att bli lämnad ensam

Jag har en hund på 9år som är grymt rädd för att bli lämnad ensam, han står och skäller konstant. Det ända stället jag kan lämna honom på utan att han skäller är i bilen, och lägenheten känns oftast lämpligare att lämna honom i kortare stunder, vilket inte går för då får jag arga grannar.

Hans mor kunde man inte lämna ensam någonstanns, resultatet var sönderbitna saker och avföring!

Nu såhär till sommaren känns det bättre att ha honom i lägenheten än i bilen, men som jag nämt ovan går ej det.

Någon som har något tips på hur man kan träna bort detta?

spikes
0

börja om från början med ensamhets träning

Gasoline
0

#1 Jag har faktiskt ingen aning om hur man gör. Men i mitt egna lilla huvud har jag funderat på att jag kanske ska ha balkongen öppen och sedan gå ut utanför och prata lite med honom, så han är ensam i lägenheten men att han ser mig.

Och sedan när det går bra ska jag ställa mig runt hörnet och säga "nej" när han skäller. Och tillslut lämna honom korta perioder och succesivt dra ut på tiden.

Kan det vara en bra metod tro?

spikes
0

2,puttade upp tråden om ensamhets träning,läs denFlört

Gasoline
0

#3 Ahh, tack så mycket.

spikes
0

4,så lite så lycka tlll…berätta hur det går sen…Flört

Gasoline
0

#5 Ja, det ska jag göra, om jag hittar tillbaka till tråden igen =P Ska sätta igång så fort min karl kommer hem ifrån garaget med min hund =P

spikes
0

6,ja annars är det ju bara att skriva en ny tråd….ta det lugnt bara rom byggdes inte på en dagFlört

Gasoline
0

#7 Nejdå, det vet jag. Har inte haft någon disiplin alls på denna hund (nästan iaf) förutom de senaste åren nu, och jag vet på ett ca hur snabbt han lär sig ;)

spikes
0

8,vad braFlört