Vink vink till Freke
Såg dig på tunnelbanan idag. Han är bra fin din Tzar!
Vilket himla fusk,jag vill ju också träffa tzar

Håller med #1, fast att få träffa Tzars husse och matte vore inte heller så dumt 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
2,haha näe det håller jag med om dom e goa dom med
,men jag har aldrig sett en sådan ras i verkligheten,så det skulle vara så kul att få träffa honom

Vem är Tzar?
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#4 Det är Frekes hund.

Tack tack.. Varför om du såg mig, kom du inte fram då??
Haha..
#4 Tzar är en Blödtörstig mördar hund som man inte kan ha bland folk och definitivt inte inne på en tunnelbana, eftersom det är en hund som "bara" ska vakta boskap i ryssland den är så farlig att den borde inte få finnas i Sverige om man ska tro vad som sägs på SVT/Uppdrag Granskning..
Konstigt? Att dom inte vill låsa in mig också? eftersom jag måste vara en allmänfara och oansvarig ägare eftersom jag har gjort valet ioch med Tzar.. hmm
Ska nog anmäla mig själv som potensionell nånting, nånting.. eller??
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Vad är Tzar för ras?
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

7,Gå in på Frekes sida och titta på en Ovtjarka som dom ska vara

#6 vågade inte=p Jag är rätt feg med hundar som jag inte känner eftersom jag formligen stinker iller i deras nosar och jag har träffat på mer än en hund som får för sig att jag ska ätas upp när jag luktar som jag gör. Men hade jag åkt längre hade jag nog samlat ihop nog med mod=) Gick ju av vid globen.
fina vovvar :)

#10 Tzar är totalt ointresserad av allt som inte är hund!
Vi har ju en massa råttor hemma så han är van med smådjur och bryr sig inte direkt.
Sen är det bara folk.. Du såg väl hur han låg/ligger när vi är på t-banan.
Han går in lägger sig och skiter i folk även om dom i stortsätt står på honom. Det är bara människor! Så länge dom inte gör vad människor ska/bör göra. Däremot om dom ska slåss, urinera mot husväggar eller försöker smyga, Då lär dom få veta att så ska man inte göra.
Då kommer ett av hans avgrunds morr som kan få den värsta dödsmetall-rockaren avundsjuk.
Hälsn. Freke

#12 Bara jag som blivit paranoid efter att ha haft morrande huggande hundar i hälarna på grund av lukten=) Tror många av hundarna reagerar på det eftersom det är en okänd doft och dessutom rovdjur. Men då vet jag till nästa gång att han inte bryr sig om illerdoft!

#13 Bra där.. Han kommer säkert att lukta men han kommer inte att reagera på det..
Sen som alltid, det är individer.
Tyvärr så är människan snabb på att bilda uppfattningar vare sig dom är sanna eller inte, då vi sätter samman en händelse med all framtid, har det hänt så kommer det att hända igen.
Se bara på folk som är hundrädda.
Dom har oftast varit med om något eller någon i deras närhet har varit med om en händelse, sen bestämmer sig hjärnan för att det är alla hundar som är eller gör så.
Tråkigt nog, men tyvärr reagerar vi så? men men
Hälsn. Freke

Så fin han är lille tzar.
Ser nästan ut som en leonberger blandnig.
(kanske derför ni inte är inspärrade hi hi!)
Har haft en blandning dobberman, rizen o kuvaz.
Världens goaste vovve.
Fick honom 3mån groft misshandlad, blev en underbar hund med lite jobb.
De på bruks sa att han var en tids instäldbomb pga raserna.
Det han var var en stor nalle björn på 73 i mkh ca 40 kg bara full av kärlek.
Såg ut som en irländsk varghund fast grövre o lägre.
Han brydde sig inte heller om folk betede sig som de skulle, men ingen som betede sig fel fick komma nära om inte matte sa det var ok!
Han kunde skilja på folk som betede sig anorlunda pga handikap o de var han så snäll mot att han var dum.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

#15 haha.
Lite som min då, fast han inte är någon omplacering..
Men han är så ignorant mot folk som bara är folk. Med brister och allt.
Då han inte reagerar på onyktra eller av annat påverkade(gillar inte folk som rökt på dock där kan han reagera men det är lukten han reagerar på)
Men ifall folk bara är folk, så är det inga problem.
tex. han ligger på trottoaren utan för jobbet och en mamma med barnvagn eller en pensioner med rullator, kan rulla fram så att hjulet nuddar nosen utan att han rör en fena, han ligger helt still (nästan död) men han bryr sig inte.
Så sin blandning till trots är han en av dom coolaste hundar jag någonsin haft!
Hälsn. Freke
Sånt är så mysigt
Jag hade en omplacerings pyreneer på 4 år på 70-talet,och på den tiden var det ju populärt att rycka slita och dra i hundarna för att få dem att lyda.Vilket jag aldrig gjort.
Den hade varit hos en gravt alkoholiserad herre och dom tänkte avliva den,jag gav den ett chans och ett hem med kärlek i under de 4 följande åren,fick avliva skrållan som hon hette pgr av höft fel som bara blev värre….hon vägde 10kg mer än mig och var en helt lugn hund,men vaktade mig som en hök….världens goaste tjej

Det har gått ett pogram på tv i flera gånger med bla varg hybrider o små mini huskis.
Tror det är Otra grr kan inte komma på hur det stavas
I allefall det var en uppfödare av rasen som sa gång på gång att man ska ta ut hundarna bland folk, de hon hade var jätte snälla, sen var det en man med samma ras som inte hade varit så mycket bland folk vad det verkade som han hade ett helvete, hunde jagade allt o alla drog honnom vart den ville.
Har ni sett pogramet?
Tror din hund är så col pga sin blandning, o att du har honnom med överlat. Tror lite av de där bergs vackthundarna som bara gör det de ska o inte stressar upp sig i onödan är en bra kombi med ex schäfer som lät kan stressa upp sig för ingenting.
.Gillar alla raser å jag hoppas ingen äter upp mig för att jag skrev så.
Nalle min blandis var också hur lugn som helst , hade sina egen heter som inte gick att ändra men han hade inte varit den han var utan dem.
Ja vi har haft det programmet i debatt här inne,och hur den nu än är oavsett blandningar i en hund så har det med föraren att göra,man kan aldrig skaffa en hund utan att ta reda på mycket om rasen/raserna i den…..en annan grej som man ska tänka på är att man tar till sig en levande varelse och att man inte tar på sig mera hund än vad man klarar av

#19 håller med!
Skulle man skaffa en hund man känner att man inte riktigt klarar så är det super viktigt att söka hjälp i tid o inte bara göra av med hunden, som sen vandrar till ägare efter ägare för att tillslut bli nästan omöjlig att klara av.
Skulle folk söka o få hjälp i tid så kanske jag kan få välja en valp en vacker dag o inte behöva ta över follks miss tag.
Nog om det ämnet.
Gillar vad jag ser när jag tittar på bilden av Tzar
Fler bilder tack!
#HannaM
Många hundar regerar på illler men allt går att lära dem, det vicktiga är att man försöker att inte bli rädd nynna en sång så lugnar du ner dig själv atomatiskt o blir lugnare o hundarna blir också förhoppnigs vis lugnare. Inte lätt har sett hur vissa hundar regerar på doften av de underbara illrarna.
Hoppas du vågar hälsa på den stilige nästa gång.

#14 Jo visst generaliserar man när man blivit skrämd. Jag klarade det rätt bra tills jag blev jagad av amstaffen i djuraffären på grund av lukten. Sen har jag blivit lite harig helt enkelt.Var paniskt rädd för hundar när jag var liten, kom över det och sen kom det där…. men jag jobbar på det=) Får väl smygträna på tzar då om jag ser honom och dig på tunnelbanan igen.