Gåsa vallning...
För er som ville veta hur det gick i kväll,så kan jag meddela att det blev inga foton,men väl en ny erfarenhet både för mig och Snodden
.
Hon hade släppt ut gässen på en stor gårdsplan och Snodden började jätte fint att fokusera och valla in dem mot stallet,det var bara det att på sidan om planen stod det en gammal folka,där just en av gåsarna gick under innan Snodden hann fram för att fösa undan den.
Men skam den som ger sig sade Snodd och började med att springa runt bilen för att få en överblick hur han skulle få ut den,och till min häpnad lade han sig och ålade sig in under bilen och skällde och stirrade på den,och gåsen kom ut skrikandes i ren ilska
.Snodden ålade sig kvickt ut och satte efter gåsen som sällade sig till flocken.
Väl inne i stallet (som var tomt på andra djur),skulle de ju in i sitt bås,och där fick Snodd sitt nästa huvudbry,för en del gick åt alla håll,men men efter ett tag hade han samlat in även dom som traskade där korna skulle stå….och jag lovar att han är helt slut nu,det är som en frid att se honom,trots att han nygjorde champoonering gick till spillo,det var det värt

Låter som att både du och Snodden hade riktigt roligt 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja absolut
det bästa med honom är ju att man aldrig behövt lära honom att inte nafsa eller annat,han har en knivskarp blick när han jobbar så,och det kan man ju inte tro i vanliga fall
,dessutom jobbar han helt tyst förutom denna gången under folkan, och gissa om vi skrattade då

Vad roligt att det gick SÅÅ bra! Kanske detta är nåt ni ska göra fler gånger? Hoppas att det blir foto då isf!!!
3,detta är sånt vi gör när vi känner för att göra nått vi inte brukar,nästa gång får vi se vad det blir och visst ska jag försöka fota vid tillfälle,men det är lite svårt när man inte är flera

Va kul det låter som ni hade! =)

#4 Jo, jag förstår att det är svårt att foto då, har själv samma problem när jag gör något med mina vovvar
5,ja vi hade jätte kul
&,ja grabben hade prov så han var tvungen att läsa på ordentligt….men men det går flera tåg