barn misshandlar hund!
Ett barn som lånar en hund av sin granne går ut på en äng och misshandlar den.. en person ser det och filmar allt
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/article2391386.ece
Herregud!
Men varför springer inte personen som filmar fram och tar hunden? Jag hade inte ens funderat på saken! Hade rusat fram utan förvarning, ryckt kopplet ur händerna på henne och slagit ihjäl henne, i princip. Usch och fy! 

Huvva så hemskt 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#1 tänker samma som du…. hade nog inte ens funderat på att filma utan hade sprungit fram o räddat hunden..
fy fan vilken idiotunge.. stackars stackars hund..

Om man läser artikeln så filmade personen för att ha bevis på händelsen.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

jo,jag såg det sen… men jag hade nog ändå inte lyckats filma utan att ingripa… :(
Herregud, jag mår illa!
Den flickan kan ju inte vara frisk! Vad ska det sluta med?? Stackars hund! Den som filmade måsta haft is i magen, jag hade aldrig kunnat se o filma på det viset utan att ingripa. Bra att föräldrarna fick se detta, så de kan skicka ungen till psykolog!!
Fy………
hur kan man göra så stackars hund
, man ser hur rädd den är Hoppas att ägaren aldrig låter dena flicka gå ut med hunden i gen å ingen annan hund heller för den delen.
Sånt här kan jag inte se alls,och jag förbannar föräldrar som inte lär sina barn hur man umgås med en hund eller ett djur överhuvudtaget.
Spike fick ett stort järnrör slaget i huvudet en gång när han var yngre,av en okänd unge som hade damp,dom var ute och gick i en hage…..husse var ju med men ändå,han kom ju bara springade och husse trodde ju inte i sin vildaste fantasi att ungen skulle slå spike som gick kopplad….barnet stannade framför spike och husse sade till att du får inte slå eller vifta med den där,pang! sade det….gissa om föräldrarna fick höra sedan
Det är klart att man kanske vill ha bevis, men jag skulle isf filma i samband med att jag rusade fram, eller rigga upp mobilen/kameran på något vis.
#8 Stackars Spike! Hur gick det då?
Ungarna häromkring brukar kasta bär/stenar mot mig och min hund, så Idelma får gå längre bort från dom än vad jag gör. Diverse mindre lämpliga svordomar har ju flugit ur munnen på en…
9,han gick igenom en skallröntgen efteråt så husse såg att det inte var några inre blödningar….han tycker inte om barn i den åldern alls längre och det kommer aldrig att gå över…kommer det barn så får man alltid ålla ett extra öga på dem….
Du skulle ta dessa barn i hampan och gå hem till föräldrarna,jag blir så förbannad när jag hör sånt!
MVH
Lena
#10 Tur att det gick såpass bra ändå, då.
Ja, tyvärr är det ju lite svårt att göra det när det brukar vara 4-5 ungar, och så är jag ensam med hunden. Får passa på om pojkvännen är med någon gång när det händer. Tyvärr så vet jag ju inte var ungarna bor heller.. :/
11,tips är att du säger till dom att du har tagit reda på var dom bor,en vit lögn i det läget är aldrig fel
#12 Förvisso. ;D Får se om dom håller på nu i sommar också, eller om dom mognat lite.

Ungen fick gå ut med hunden för att föräldrarna tyckte hon skulle få en hund för att hn gillar hundar. det var iten första gången hon gick ut med grannens hund :(
Sjuk unge, stackars hund! Den försökte ju inte ens försvara sig.

# 15 En liten tjej som inte mår så bra tyvärr.
Jag blir så ledsen och arg när jag ser sånt här. Den stackars hunden bara låg på marken och gjorde ingenting medans ungen bara sparka och slog.
Läste någonstans att det enda straffet hon fick var utegångsförbud. Hon behöver ju hjälp. Någon som beter sig på detta sätt är ju helt klart sjuk.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Fy*** vad hemskt!! (REDIGERAT!) Förlåt men jag blir jätte arg……….. 

#18 Vad är det för hund på din bild den är lik min som är en blandning av lhasa apso, yorkshirterrier och toy pudel. Den är jätte söt

Uscha, stackars liten.. :( Fy ***, såg ni hur hon stod på svansen med ena benet och sparkade med andra? Hur kan man göra så!?
#19 Min har : Jack russel, pudel, foxterrier och Lhasa apso i sig 

Ser ut som en fågel hund men spela roll vad det är för ras det är ju ändå synd om den..

#23 Vilken sötnos! Men lik min var h*n väl inte 

Jag har precis klippt till han då blev han mer krullig. Får ta fram platt tången. Jag tycker dom är rätt lika

Fy vilken vidrig unge…förstår att han ville filma för att ha bevis men så länge…jag skulle kanske filmat en stund sen ingripit eller bett någon annan hjälpa mig. Usch…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Ord vill användas med får inte.
Barn är grymma, därför har jag hund och ingen unge!
Barn är inte grymma om man lär dom vad som är rätt och fel,även om nu barnet gör jätte fel här,så har den lärt sig detta från någon vuxen…så det är i så fall de vuxna som ska klankas på…
#28 Nog har jag sett för många grymma barn för att tro på det.
Ungar har en egen (annan egen) vilja och sett alldeles för många ungar som hanterat djur på fel sätt om och om igen, då när föräldrar tittat bort!
Så det är inget jag säger ändå.
Sen finns det vuxna idioter också, det sticker jag inte under stolen med.

# 29 Behöver inte vara föräldrarna som behandlar barnen illa kan vara att barnet är mobbat och hämnas på något.

Nä.. sjukt är det!
Men som Spikes skriver och KC
Vad har föräldrarna missat när dom inte lyckats att lära barnet vad som är rätt och fel..
#30 Även om barnet är mobbat eller vill hämnas.
Så måste man väl som förälder inse att man misslyckats med uppfostran för hur arg, förtvivlad så bör man lära barnen att aldrig ta ut det på någon som är försvarslös…
men jag skulle vilja erbjuda henne min hund att sparka på eller försöka misshandla, sen får väl jag sitta inne för någonform av misshandel/vållande eller liknande?
Men hun skulle kanske lyckats höja foten en gång, kanske träffa men sen skulle Tzar ge igen och som det står i bibeln
_Du blir saligare av att giva en att taga! (-ge mig och jag ger igen, ger mer än vad jag fick! för en smäll får du fem tillbaka)
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

# 31 Jag tycker också det är tragiskt, men jag tror inte att ett barn som blivit behandlat bra har ett sådant beteende som den här tjejen, tyvärr.
#30 Ta då ut hämnden på andra barn (mobbaren), eller lär ungen att tala om sina problem för någon vuxen.
Varför ge sig på något försvarslöst?
Ungar som misshandlar djur om och om igen borde genomgå en undersökning för dv. störingar.
Sen att föräldrar inte tänker så ibland, är också fel.
Något fel måste det ju vara om en unge behandlar ett djur så…!
Barn ÄR grymma och det står jag för.
Sen är det inte föräldrana som behandlar dem illa, de sa jag inget om.
Barn har en egen vilja, och som sagt, de gör saker gång på gång efter tillsägelse efter tillsägelse, när föräldrar tittar bort.
Läser ibland om hundar som biti barn.. - för att barnen slagit dem, eller på annat sätt orsakat hunden obehag.. och så AVLIVAS hunden?!
För att ett barn orsakat det hela?
Vad är rätten i det..
Så alla barn ska få misshandla djur fritt?
Tycker det är sjukt..
Har nära bekanta som hade en hund (ras är orelevant) och två barn.
Ena dotteren gjorde saker mot hunden gång på gång.
Stod på svanen, slängde sig på hunden, drog den i öronen..
En dag fick hunden nog och högg barnet över revbenen..
Anser ni att hunden gjorde fel?
Barnet gjorde väl mer fel, trots föräldrars tillsägelse.
Vart så ledsen när jag fick höra att de tagit bort hunden, för något ungen hade orsakat!!
Detta blev en diskussion märker jag…startar en ny tråd om just barn och hund,kan nog komma fram en hel del bra åsikter där
Usch.. har inte kollat på videon men efter att jag sett era kommentarer så låter det riktigt SJUK! Stackars hund… Jag skulle nog filmat jag med men sen skulle jag nog faktiskt gått dit och slagit ner ungen och räddat hunden! x)
Våld föder bara våld det gläder ingen
Behandla andra som du själv vill bli behandlad..
Alla jämför felaktigt barn och hund.
Hämta en hund att misshandla ungen vett ja?
-Hoppas ni förstår att detta är ironi så ni behöver inte hata mig-
Det är sant.. Men vet inte om jag skulle kunna hålla mig x) Om man ser något så hemskt så blir man ju arg och då är man ju tvungen att avreagera sig på något ^^ Hah nejdå men ungefär XD
37,skulle vara intressant om du kunde utveckla detta i den nya tråden….kanske är lite trög med jag ser ingen jämförelse mellan barn och hund i denna tråd?…..jag puttar upp den…
38,alla människor har rätt att bli arg,men det finns andra bättre sätt att avreagera sig på
#39 Inte här specifikt, men lite här och där :)
och nej, jag tänker inte utveckla, rädd att bli lynchad ;)
40,härinne bli ingen lynchad som inte lynchar andra
,skämt åsido du har rätt att säga din åsikt,det är därför vi är här för att byta dem och lära oss nya saker på vägen…..
#41 tar inga risker ;)
hänt förr och kan hända igen.
den här gången tänker jag inte försvara vad jag egentligen tycker så som jag fått gjort ett antal gånger :)
Usch jag mår hemskt nu! Usch hur kan någon göra så mot ett oskyldigt djur så där!
Jag klarade inte av att titta mer än en kort stund, hemskt!
Om jag hade sett det där skulle jag också sprungit direkt, det är ju en "reflex" att direkt ingripa utan att tänka. Men om man tänker efter först ska jag filma en stund och sen gripa in, fast jag skulle inte filmat så länge… skulle inte klara av det
Undra vad som händer med barnet då!
Fy*** för att föärldrarna inte lärt barnet heller då!
valde att inte ens titta på filmen, men att bara läsa texten blir jag så arg!