Kurs igen
Den 18/5 ska Alfons och jag börja på en klicker-kurs. Ska bli himla skoj. Tränar lite med det men är nybörjare så här ska vi lära oss massor hade jag tänkt. 

Kul :)
Jätte skoj Anders Hallgrens bok kan jag rekommendera i bokhyllan om det,om man behöver uppdatera sig efter kursen

2, Ja hans böcker är bra. Det som är så bra är att det är en kväll i veckan så man kan träna emellan hemma och ta upp ev problem vid nästa tillfälle. Längtar!
3,javisst alltid skönt att träna själv utan störning också….haha jag började med klicker på min snodd,men eftersom jag inte kan hålla munnen när vi gör något så var det förkastat,det är ju en vanesak för mig att vara snabb med beröm kroppspråk ljud och annat….

4, jag har också alldeles för lätt att bara haspla ur mig massa ljud o ord när vi tränar men jag får sätta munkorgen på mig i stället 
5 ja jag jobbade väl inte så mycket för att undvika det heller…men jag fick honom att städa upp sina saker när han var 8 månader i alla fall
…sen var det kört

Vad roligt, lycka till med kursen 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
vad skoj :D, lycka till^^

Kul med klickerkurs!!!
Jag gick en intensivkurs med Snuffan för något år sedan. Hon gillade det inte alls, men så gick jag en gratis Rallylydnads pova på kurs med Teddy å där skulle vi använda klicker (hade aldrig testat den på han innan) å han gillade det skarpt! Tyvär blir det ALDRIG av att jag tar klickern med mig ut när vi är å tränar. Har även testat klickern på Yatzi å hon fattade oxå vad det handlade om, så egentligen så borde jag ju alltid ha en klicker med mig…

#9 Har testat lite själv och inne funkar det bra med den lilla kunskap jag har. Har alltid en klicker i fickan el i min magväska. Ute har han inte riktigt förstått. Tycker det verkar vara ett roligt träningsalternativ där hunden får använda sin hjärna. För mig går det snabbare att klicka än att berömma med ord. Vi får se vad det kan ge