Vallning...
Som jag berättat tidigare så ska jag få valla gåsar med snodd,detta kommer att ske i kväll, ska bli intressant att se hur det går…han har ju prövat får och getter.om minsta grabben har tid så följer han med och fotar,annars får jag vara utan bilder för vi blir bara jag och min instruktör,och vi kommer att ha händerna fulla eftersom det är första gången med just fåglar…
På bilden har han precis simmat ut och vallat in yngsta grabben i plurret,och är på väg tillbaka eftersom grabben följde med in till land,jag vet inte hur många varv han tog runt honom innan grabben förstod att han skulle gå upp på land igen hahaha

Oj det låter skoj, hoppas grabben följer med och fotar så vi får se 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fin bild
Vad spännande det låter. Du måste berätta hur det går. Lycka till!

Hihi, vad roligt! Det är väl inte så himla vanligt att man vallar med en collie nu för tiden!?!
Även jag hoppas på att det blir foto på det hela!!!
1,Ja vi får hoppas han inte har annat för sig,jag vet att han har prov så det kan hända att han inte kan…
2,tack ja det är alltid kul att pröva nått nytt,ska berätta hur det gick sen,det gäller 8 gåsar som ska in i sitt bås i ladugården
.
3,Det beror på vad man umgås i för kretsar,en del har sin collie som ren bruks hund vilket den aldrig kommer att bli,själv umgås jag med folk från både sverige och norge och dom använder sina collies till det dom är ämnade för