Rädd Hund
Om en LITEN hund, som lyckats smita och är i det fria blir skrämd av något, kanske hon gömmer sej. Men vad gör hon sen? Någon som vet?
Hunden är dessutom skygg och rädd för människor…

antagligen kryper den in o gömmer sig nån stans o hoppas ingen ser henne/honom. Letar du efter en hund som smitigt?
Min lilla hund smet från mej, jag tror hon blev skrämd och gömde sej. Jag har letat på alla tänkbara sätt, men jag får inga tips. Verkar inte som nån sett henne.
Hur länge gömmer hon sej, vågar hon sej någonsin fram? T o m rädd då ägaren ropar, om hon var gömd i närheten.
Hur beter sej en hund då detta händer?
Ingen som har nåt mer att säga om detta??????

En rädd hund är en rädd hund och ofta sitter dom o trycker rätt länge om man inte råkar hitta dom i sin gömma o kan locka med godis. Jag hoppas du hittar henne snart förstår att du är orolig. Gå runt o säg att du saknar en hund hur den ser ut osv att dom inte ska jaga den osv utan ringa dig. Ut med lappar överallt. ring polisen o säg du saknar en hund, kanske nån ringer dit o säger dom har sett en hund men vet inte vems den är. Lycka till
Jag har redan gjort allt man kan göra för att hitta min lilla hund. Men inget resultat…
Tänkte om någon är bra på hundars beteende som vet hur en skygg hund gör, då den smiter…
6,den gör som skruttan beskriver,det enda som funkar är om du lyckas hitta den och lyckas locka den till dig eller få tag på den….
Och om jag inte hittar den ????
8,men det kan ju inte vi svara på,det kan ju ingen….men jag hoppas verkligen att du hittar den…
Tack Skruttan och spikes, Jag är bara så ledsen att jag inte hittar min Lilla hund…
Har du lagt ut efterlysning på hittadjur.se?
Hoppas verkligen att du hittar din hund!!
Zabelle

Var? försvann den? i skogen, bostadsområde eller mer specifikt var?
Kan underlätta lite i sökandet efter den..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Lilla Anna försvann från mej redan 20 januari. Hon var egentligen inte min hund, hon var hos mej på prov och bor ca 3 mil härifrån. Då hon varit här fyra timmar skulle vi gå ut och hon smet under staketet, försvann ner på en skogsväg, ut på andra sidan skogen och in bland ett bostadsområde.
Jag har letat, spårat, haft ut burar med mat, kläder och filtar som luktar hemma, annonserat i tidningar och radio, kontaktat taxi och postbilar, åkt skoter, gått i skogen, satt upp lappar, knackat dörr… Jag har gjort allt! Inga spår. Tror du hon försökte ta sej hem? Men vad hände på Vägen? Jag är förtvivlad…

Ja det är inte osannoligt att hon försöker/te ta sig hem.
Då det finns ett antal hundar som gått hem utan att ha sätt färdväg då dom flyttats, djur överlag verkar ha en inbygd gps som talar om för dom vilken väg dom ska ta?!
Har ni pratat med dom som egentligen äger henne, om vad hunden brukar företa sig, då jag inte tror att detta är första gången hon gjort så?
Om hon nu är så rädd som du säger? Vilket jag finner rätt konstigt.
Du får ursäkta, men det är något som inte stämmer för mig, säger inte att ni gjort något fel, men något fel är det på vägen??
Men om det har gått så pass lång tid, så är möjligheterna:
Hon har gått hem till orginal hemmet.
Någon annan har tagit hand om henne.
Något djur har tagit henne.
Hon har blivit påkörd.
Tyvärr finns det nog inte andra alternativ, om så är så hoppas jag att ni får goda besked.. Men hoppas inte allt för mycket.
Hälsn. Freke
Svar till Freke
Annas ägare trodde hon skulle vända tillbaka till oss. Men då hon bara varit här 4 timmar, tror jag inte på detta. Hon hade ingenting här… Vet inte om hon rymt tidigare. Hennes ägare har fler hundar och Anna låg sist på rangskalan. Hon lämnade Anna till mej i tron att hon skulle få det bättre. Tyckte jag har mer tid för henne än vad hon hade. Jag fick intrycket att Anna är en tillbakadragen liten dam. Hon låg hela tiden hon var hos mej vid ytterdörren, precis som att hon väntade på sin matte.
Jag tog det lugnt med Anna, ville inte "skynda" på henne, utan hon fick komma i sin egen takt. Trodde jag skulle få bättre kontakt om vi gick ut. Det var oansvarigt av mej att ta henne kvar, men jag litade på ägaren.
Jag tror att vi skrämde Anna då vi var så många som letade. Har varit bättre att vänta in henne. Men allt gick så fort, jag hann inte tänka. Ville bara ha henne tillbaka. Lätt att vara efterklok.
Hon finns inte hemma i orginalhemmet.
Har någon tagit henne så har dom inte sett mina annonser, eller dom vill behålla henne. Hur pass vanligt är detta?
Jag tror hon varit ute i trafiken och vi har letat i vägkanterna nu då snön är borta. Vi hittar ingenting. Jag har fortsatt annonserat ifall någon annan hittar henne. Inga svar!
Någon kanske har plockat upp henne i en bil, men har svårt att tro hon vågar sej fram till främlingar. Då ska hon vara skadad eller hungrig kanske?
Ja, här finns rävar och nån har sett lodjur, jägare har gått i skogen här, men dom hittar inget.
Tycker du jag ska sluta leta? ( om jag någonsin klarar det )
Hälsningar Sisa

Hon är ju så bedårande söt lilla Anna och jag tor ju att nån har henne. Kanske gick hon till nån en bit bort o vart hittad dom i sin tur tänkte att o stackars liten hund rädd är du antaglingen har du fått stryk så du är våran nu, här är du trygg osv. Tyvärr tor jag det e så det är med Anna. Mycket sorligt att sina djur rymmer. Hoppas att alal saknade djur kommer till rätta. Jag har haft en katt som rymde och jag anmälde den, han vart hittad men trivds så bra i det hemmet o dom ville verkligen ha honom. Jag såg ju att han trivdes där så jag sa OK ni får behålla eftersom jag vet om att han trivs här och ni med honom. Hemma var det annars tjavs mellan han o hans bror fast dom levt hela livet ihop och var kastrerade o allt så såg dom rött ibaland o slogs som bara den. Jag fick ha dom i olika rum o det var så struligt o man kände sig klyven varandan dag fick dom sova med mig o så dela jag upp det.
Jag kände att det var skönt o veta hur han hade det och framför allt veta vart han var.
Jag hoppas du har rätt, att någon tagit hand om Anna. Önskar bara att även jag fick veta…

Ja det är ju det som är det värsta o inte veta. Man letar o letar o saknar o är så nere pga men inte VET. Jag önskar iaf att nån känner igen henne så du får reda på vart hon är.
Tack Skruttan, det känns så bra då någon bryr sej…
Har du något husdjur?
Sisa
Vad jag lider med dig Sisa….det måste vara fruktansvärt att inte veta….hualigen…..någon hund har inte rymt från mig, men en katt försvann, och jag leta o leta och hade gjort precis som dig…..
Satt upp lappar o dyl, men ingen kisse…..han var bara 8 månader när han försvann….detta händer för många år sen, men jag kommer på mig att tänka på honom ibland o undra vad som egentligen hände med han…..
Jag håller verkligen tummarna för att du får åtminstone veta vad som har hänt lilla Anna……
kram/Eija
Bara tanken att orka leva vidare med detta är fruktansvärd, den värsta mardröm jag inte önskar någon

Jag lider med dig. Hoppas det kommer att lösa sig. Jag kan bara säga hur min hund reagerar när han blir rädd ute. Då springer han hem om möjlighet finns. Kramar till dig.

Vi har en hund sen en vecka tillbaka och en katt som är en fd hemlös ungkatt. Hunden vi har är 3 år oxå rätt skygg av sig, men tyr sig till mig mycket. Du har sökt inne på Övernaturligt har förmig sett bilden där på lilla Anna. Hoppas som sakt att nån känner igen henne och förstår att hon är saknad.

Sluta leta tycker jag man aldrig ska göra..
Men jag är även realist! Och tror att ni ska förbereda er på att inte komma att hitta henne, tyvärr.. Det kanske låter elakt och krasst.
Men hundar av idag är inte skapta för att klara sig själv i större utsträckning speciellt inte mindre och i Sverige..
Så förhoppningsvis är det någon som tagit sig an henne, eller om det varit snö och kallt så kan hon ha grävt ner eller krupit undan och då förfrusit..
angående rovdjur, så är det inte helt osannolikt att hon skulle kunn blivit riven av så väl räv som lo..
Men jag förstår eran frustration..
Det är jobbigare att leva i ovisshet än ett negativt besked..
Hoppas ni får någon klarhet vad som hänt med henne.
Hälsn. Freke
Även jag brukar vara realist, men har så svårt för detta i detta fall.
Tack Freke
Ingen som har nåt mer att säga????
Putt
Putt
Tror inte det finns så mycket mera att säga om detta…om du inte har egna frågor.
mvh

Har ni provat med spår hund??
Lite väl lång tid har nog gått men det var bara en tanke.
Fortsätt höra med polisen o jägare i området.
Jägare brukar ha koll på vad som finns i deras skogar.
Om hon är kvar där ute o någon ser henne så sätt först tyst o stilla ut mat på plattsen o sen så småning om en fälla.
Vet någon varför hon är så rädd?
Förstår din förtvivlan.
Hoppas någon har hittat henne o hon har det bra.
Kolla hela tiden olika djur hem även de om ligger en bit bort.
Hör med jägare som jagar i området åt det håll hennes förra hem låg.
Anonsera i tidnigar som ges ut på stora områden o fortsätt med i allefal kanske en anons i månadn ett tag till.
Hoppas du får svar på vad som hänt henne.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Tack för din omtanke. Jag har gjort allt du skriver, men det händer ändå inget. Jag har inte gett upp riktigt, då man hör så många olika varianter om att hundar kommit tillbaka efter lång tid.
Det jag hoppas på nu är att någon tagit hand om henne, någon som inte sett alla mina annonser. Därför fortsätter jag annonsera i olika tidningar i Sverige. Vad mer kan jag göra? Jag vill ju så gärna hitta Lilla Anna, men chansen är nog liten.
Kram
Sisa
Min mista tik var på rymmen inte äns 1 år gammal en PP och hon tycker inte alls om andra människor utan tycker bara om familjen.
Resultatet av att folk försökte att locka på henne och få tag i henne så drevs hon bara längre o längre hemifrån för att komma undan alla människor som försöker att få tag på henne och efter de tappade hon lokalsinnet vart hon var och kunde inte hitta hem igen.
Kontakta lokalradion o be dem sätta ut en anons var noga med att tala om att den är rädd för anndra människor och att man inte ska ta kontakt med hunden utan höra av sig vart den är sädd någon stanns. Vi hade enormt tur att ha en enormt bra Lokalradio som hjälpte oss med efterlysningar i radion hela tiden.
Hur länge var din lilla tik borta? Lilla Anna kan ju inte leva om hon varit ute hela tiden. Om hon var på väg hem tror jag hon blev blockerad och inte hittade. Frågan är vad som hände?
Vi var ett tjugotal personer ute och letade, även Annas ägare. Nu så här efteråt tror jag vi skrämde iväg henne. Det finns djur i skogen häromkring och det har varit 20 grader kallt. Nej, hon kan inte leva. Utan mat och vatten…
Vi efterlyste i Lokalradion i början. Tyvärr har inte vi lika bra Lokalradio som ni, tror inte dom gör det nu. Alla andra har gett upp, det är bara jag som letar.
Jag har även skrivit om Lilla Anna på Övernaturligt i fokus och på Sorg i fokus.
Än en gång Tack,
Sisa
Putt
Det var i höstas men vi hade tur hon var borta i 24 timmar och vi letade konstant i 20 av dessa timmar. men hade det gått mer än det vet jag inte om hon överleft då det var kalt o blött o PP har inte så tät päls så de klarar kyla så bra.
Men som jag skrev hade vi en enorm tur att ha en bra raido här som satte ut efterlysning hela tiden.
Jag tycker ändå du ska ta kontakt med lokalradion o säga som de är att ni fortfarande inte hittat din hund o ingen har hört av sig och att du är desperat av att få reda på vad som hänt de kan göra att de blir mer intresserade.
Önskar dig lycka till vet hur det är att inte veta vart de är eller vad som hänt.
Tack 36