Ett bra beslut
Jag började kvällen med att ringa till hundägaren vars hund flög på min igår. Frun förstod ingenting. Hennes man hade inte berättat detta för henne och hon ville att jag skulle prata med honom själv så jag ska ringa honom när han återkommer från sin tjänsteresa. Då var alltså kusten klar - ingen risk att möta den hunden lös ikväll. Efter en liten bit träffar jag en stallkompis med hennes shelti. De har hälsat förut och funkat bra men Alfons var så laddad och osäker så han dök på hennes vovve. Vi kom för nära. Då sa hon - Det där är ingen fara, Alfons är bara rädd. Nu tar vi en promenad och släpper hundarna efter en bit. Sagt och gjort så gick jag med på det. När vi släppte dem så var det inga problem. De sprang så fint bredvid varandra och kissade på samma fläckar. Alfons slappnade av och kände inget hot. Han var så nöjd efter vår promis för att inte tala om vad hans matte var nöjd. Vi behövde detta båda två för vårat självförtroende. Den andra tjejen läste av Alfons kroppsspråk och såg vad han behövde. Lyckad kväll!

Nej, men han han blivit påflugen igen!?! Stackars jycke! Men väldigt skönt att du träffade din stallkompis å hennes hund, så att ni fick en bra kväll ikväll iaf!!!

Vad trist att han blev påflugen, hoppas att det inte händer fler gånger. Men skönt att det funkade efter en liten prommis med den andra hunden
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Skönt att något fungerar som du vill…
Hoppas dom andra nu bara kan inse vad som är rätt och vad som ska göras..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Vilken bra stallkompis du har, som ställer upp sådär! Lycka till med Alfons. :)

3, Ja hon sa att hennes man är lite obetänksam och inte så hundkunnig så vi får hoppas att han inser att hunden ska ha koppel. Sedan kan man ju tycka vad man vill om deras metoder när hunden gör fel. Tror inte deras teori kommer att hjälpa hunden att bli bättre.
4, Tack! Ja det är alltid skönt med folk som kan avläsa kroppsspråket som hon gjorde och Alfons mådde så bra efter kvällen igår.
5,ja alltså du kan ju föra en konversation med honom och säga det att du är ledsen men nästa gång måste du anmäla,för detta får ju inte fortgå…..konstigt att frugan inte kan säga åt honom själv….mittex fick int ens gå ut med en omplacering jag hade,för han tänkte i helt fel banor
.
Vad skönt att du fick en fin prommis,det underlättar alltid

#6 jag tänkte försöka förklara för honom vilka konsekvenser det blir för oss och att jag inte tänker tolerera att det händer igen.
Tror frun skämdes men hade jag varit i hennes sits så hade jag slängt mig på telefon till min man och velat ha en redogörelse direkt och även sagt till honom att det är koppel som gäller. Hon resonerade nog mer att de var inte hon som varit inblandad och ville inte heller bli det.
7,finns sånna också som skjuter över problemet,eller så kanske inte hennes man lyssnar å henne…men men man ska inte analysera
,jättebra att du markerar för honom….