Hur är denna ras
Chinese Crested nu vet jag att alla är inte lika i sättet men är det någon som vet lite om denna ras?
Vi funderar starkt på skaffa en hund o fick nys om en av denna ras. Jag ville ha en pigg glad liten hund en man kan träna men ändå ligga o mys i soffan med. En som är lätt o ta med sig i bilen osv.

Det lilla jag har träffat hundar av den rasen så har jag fått intrycket av att de är glada, spralliga, livliga och mycket mysiga hundar.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
1,håller med anne..men dom är vad jag förstod rätt vaktiga…
En uppfödare jag pratade med hade haft greyhounds tidigare. Hon sa att de va ganska lika.
Snälla trevliga och fulla med liv. Men mycket mindre och inte med all jakt som det är i en greyhound.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Damen som har Zoo:et där vi bor har en kennel med CC:s och i mångt och mycket trevliga sociala hundar.
Dock lite skälliga kan jag tycka, säkert en uppfostringsfråga.. men dom verkar vara stabila trots skällandet, framåt och öppna.
Men eftersom dom är mer eller mindre bepälsade så krävs det kläder i tid och otid, vilket jag själv inte tycker om.. men det är personligt…
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

kul o höra :) låter som jag tänkt mig att dom är. ska åka o titta på en 2åring. denna är med päls allså inte helt naken utan har päls dok lite på magen o det blir kläder vid kallare väder, antar man får smörja in magen för solen så han inte bränner sig om han solar ;) Han ska vara lydig o bra men jag ska gå kurs ändå för det e kul med lite tips.

Jag tycker att det är jättetrevliga hundar 
Men en sak som många ofta missar när dom skaffar småhundar är att dom är mycket intelligenta och tuffa som sjutton och behöver tränas ordentligt. Om du tänker på det så kommer du få en underbar hund att ha kul med och gosa med 
Jag har en blandis med chinese crested. Han är mycket glad och sprallig, nyfiken och vill vara med på de mesta. Och dessutom lättlärd. Kanonhund enligt mig!

har oxå en puff blandis…å han är kanon på alla sätt å vis..dock den som vart "tuffast" att uppfostra då han är så självgående…
pälsen är ett heltidsgöra..kan vara väldigt bra att vara förbredd på…
tycker dom är goa,snälla hundar..som kräver fostran..ju mindre desto tuffare?!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Har 3 st Kineser; 2 puffar o 1 naken. Är helt underbara hundar!! Jag är helt såld på dom! Den äldsta är den nakna som är 11 år. Puffarna är 6 år och 1½ år. Bifogar ett foto som är taget för 1 år. Närmast kameran ligger Siri, den yngsta, svart o vit. Hennes päls är nu ca 2 dm lång!! Ser verkligen ut som en mini-afghan! Och faktum är att hon är sååå vinthunds-lik i sättet oxå! Mer än mina andra Kineser, men tycker allt att dom har lite vinthund dom oxå, om än lite mera i Siri!
(Har vinthund oxå, så jag har att jämföra med.hehe)
Pälsen kan vara HEMSK på puffarna när dom är runt 1 år! Då gäller det att bada o bada!! Dom bör badas 1-2 ggr/månad och när pälsen är som sämst kan det behövas varje vecka! Så det är mycket kammande, badande, fönande, håruppsättningar, rakande i ansiktet när man har puffar! Det ska man inte glömma! Men det är underbara hundar som ger tillbaka såååå mycket! 
#9 Dom är såååå söta!…men det är våra älskade vinthundar också…….

alena: Jaaa visst är våra älskade vinthundar söta oxå! hehe Mer än söta!!! 
fina och trevliga hundar, har en kompis som har 2 stycken ..
det du ska tänka på är att alla av den nakna ccd inte alltid blir rumsren.. hon har haft 3 st. varav en blivit rumsren och det är ej för att hon inte är hundvan då hon är föredetta uppfödare av dvärgpincher,dobbermann och weimeraner ..
men annars trevliga hundar :P

#12 Jag har aldrig haft problem med det! Men jag har bara tikar, är kanske värre om man har både tikar och hanar, eller så är hanarna svårare..?
#13 hennes ena tik är rumsren.. den andra tiken är inte heller rumsren.. och hennes hane var helt hopplös .. så tror hanarna är värre.. mena inget illa mot rasen men ville bara säga det :P har du bilder på dina ? :)

#14 Självklart är alla olika och jag tar inte illa upp! ;) Bild på mina ser du under #9. Har alltså 2 puffar o 1 naken.