Vad skulle du göra?
Om du fick veta att någon slagit sin hund eller att någon annan slagit hunden utan någon som helst anledning?
**MVH Cerrolyn
Svår fråga när man inte sett det själv…jag skulle ha ett vakande öga över ägaren och hunden,och anmäla så fort jag såg något,man måste ju ha bevis….skulle ju naturligtvis ge ägaren en skopa ovett först
….ska tillägga att jag skulle nog från början försöka få kontakt med hund och ägare och kanske föra in samtalet på det lite snyggt
.
MVH
Lena medis på bif
Det är lätt att säga att man skulle säga till någon som slår sin hund, men faktum är att man oftast blir så shockad, arg och bokstavligt talat stum av förvåning när någon väl gör det.
(Då syftar jag på ex. rapp med koppel eller slag)
Sen beror det ju även på hur man uppfattar saker, för mig är ett lyft & 380 graders" nackskinns-omvridning" övervåld, men för någon annan är det självklar hunduppfostran.
använder någon "våld" på mina hundar är det en helt annan sak, där bestämmer jag spelreglerna.
≧◔◡◔≦
2,ja kan garantera dig att jag aldrig gått förbi en hund eller annat djur utan att reagera om det är ett rapp elller annat som du skriver…jag är sån som person
#2 Håller med dig i att alla har olika sätt att hantera sina djur. En bekant till mig hanterade sin hund så som jag aldrig skulle göra, misshandel tyckte jag att det var. personen gjorde det oavsett om de va bland folk eller ej. Jag sa till dem flera gånger, men fixk bara till svar att man är tvungen så att hunden kan förstå.
Döm om min förvåning när vi va till brukshundsklubben och några poliser var där och tränade sina hundar.
Min bekanta tar tag i sin hund som alltid och får beröm av poliserna!! "Vad bra att det finns folk som vågar ta tag i sina hundar" sa de bara.
Fattar inte vad det är för fel på folk. Klart man kan behöva ta tag i sin hund (speciellt om det är modell större) Men slag och liknande ska verkligen nte behövas. Vad tar man till den dan det verkligen behövs?
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
4,för inte så länge sedan kom en lös springade pappilon, efter kom husse blåförbannad,och mitt framför ögonen sparkar in sin hund i staketet…varpå min snodd reagerade han gillar inte sånt och han morrade dovt åt ägaren….jag skällde efter noter ut honom, och sade till sist att får jag se det en gång till så ska jag egenhändigt sparka upp honom på månen hahaha…han blev alldeles spak och bad MIG om ursäkt!,ta hand om din hund i stället skrek jag åt honom
…..då säger han jamen din verkar ju farlig han morrar ju åt mig,varpå jag svarade att han gillar inte idioter!.
den gubben går omvägar idag,men jag har hört att han är mycket snällare med hunden av en annan granne nu