Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1543 ggr
Skruttan-1
0

Hundtrim

Jag söker efter vart man kan hitta en som klipper hundar och vad ska jag som hundägare kräva av en som klipper hunden? (utbildning osv) Vad brukar det kosta att raka en mellan stor hund?  Det ska vara östergötland i gärna Mjölbykommun då hunden blir åksjuk. Kan säga att det inte är jätte kris eftersom han ska till vetrinären den 5maj så efter han har fått sina sprutor osv.

(viste inte vart jag kunde sätta "trim" under så valde övrigt osv)

AnneN
0

Jag har absolut noll i erfarenhet av vad man ska begära vid trimmning, men jag hoppas att någon anna här har bättre koll och att du hittar en bra trimmare i närheten

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

giffan
0

Vad är det för typ av hund/raser? Kolla med någon uppfödare som kanske kan hjälpa dig.

Jag hittade en som har hundar snarlik den blandisen jag behövde hjälp med. Det blev jätte bra iaf.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Skruttan-1
0

puttar till denna :) hittade en men det var 5 mil o han blir lite åksjuk kanske han tycker att det e pesten att bara åka dit när han mår lite illa. Annars var han bedorande fin o ducktig när jag bada han och klippte nosen :) så man märker att han är van vid det.  Nån som vet lite tips o vad man ska kräva av den som klipper/rakar sin hund :D

giffan
0

#3 Vad är det för hund?? Hur mycket ska den trimmas?

~ Anneli ~ 

giffan
0

Googlade och hittade 2 i Norrköping

~ Anneli ~ 

Skruttan-1
0

missa ditt svar griffan :) jo det är en CCD han har vart nerrakad innan o ser jätte fin ut i det, hans päls är tunn o gles och är naken mer lr mindre hals,mage bakben allså underdelen kan man säga. Han är duktig med pyssla o grejja med han så vi ska väl köpa en vettig maskin sen för raka han. Just nu vet vi inte riktigt hur vi vill ha han, kanske raka ner nos hals o snyggare på beneno raka första delen på svansen  (han har små fjun som ska tas bort halsen) så ser han lite finare ut. Norrköping det är 10 mil dit o lite långt :) jag har skrivit till en uppfödare i närheten få hoppas på bra tips från henne. Är ingen van vid trimma/klippa/raka sin hund tänkte på vad ska man "kräva" av sin hundfrisör :D

spikes
0

6,mitt tips är att du lär dig själv,det gjorde jag med min york,och jag fick massor med förfrågningar om att klippa andras hundar…haha men det gjorde jag inte eftersom att själv såg jag mina fel men inte andra Cool

Skruttan-1
0

#7 ja det lutar åt att han är så snäll att hanskas med uppfödaren sa att det klarar du själv men man är ju lite rädd att han ska se ut som en tok sen :S har klippt hästar med maskin men dom har ju lite rundare former o lättare att klippa då dom inte har så tunt skinn är lite rädd att jag ska råka göra han illa. Men maskiner bör ju inte kunna gära klipphack i skinnet lr? En vettig maskin ska det iaf vara så man kan lita på att den klipper bra och inte går sönder snabbt :)

spikes
0

8,ja är det en bra maskin behöver du inte vara orolig,jag rakade ju aldrig ner yorken utan klippte kort med sax och effilerings sax….man gör fel i böjan men det lär man sig av och som sagt det är bara du som ser det ingen annanFlört