Morrar :/
Min tik har aldrig morrat eller visat aggresivitet!! Men så var det för någon dag sedan så morrade hon åt en hund som källde, och vi har paserat den hunden 3 ggr innan. och därefter måt två små barn och sedan mot en joggare
Och det var bara några minuter i mellan rum. Så var hon samma promenad påväg att morra åt en dam som gick förbi, men han säga åt henne presis innan. Förstog inte varför, hon har aldrig gjort så förut.
Och igår morrade hon åt flera stycken och skällde och mot en trä staty som var som en katt (med riktigt läskiga ögon då) så morrade och skällde jätte mycket. Vet inte vad som flygit i henne
Men vill appsålut inte att hon ska vara så här!
Hon har löpt dom här gångerna så kan detta bero på det?
(Även nämna att hon morrar och tänker hugga till katten när katten närmar sig hennes skål men så gjorde hon inte förut och det här har hon gjort två ggr nu, förut och i dag men jag kan utan problem komma och ta mat från hennes skål och flytta skålen)

Hur gammal är hunden?
Jag skulle i ett sånt här fall råda till att kontakta veterinär för att kontrollera att hunden inte har ont någonstans (hundar visar sällan smärta), kontrollera så hunden inte fått nedsatt syn eller hörsel.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Eftersom hon löpt dessa gånger så är det säker därför hon beter sig på detta sätt. Förutom att det är mycket hormoner i omlopp så stiger en tik i rang när hon löper och kan då bli surare eller ha kortare stubin mot andra. Är det hennes första löp? Hur gammal är hon? Har hon gått igenom sin "spökperiod"?
Att hon inte gör så mot dig ser jag som mycket positivt och visar på att hon inte är osäker på dig eller er relation.

Låter mer som om hunden är förkyld, eller täppt i nosen?
Är rätt vanligt att om hundarna blir täppta i nosen så kan dom skälla och morra på saker som dom inte riktigt känner igen då det inte finns någon doft förknippad med det dom ser!
Så hade jag med min i vintras, han gick igång som bara den på en staty som vi paserar dagligen!
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Undrar jag med hur gammal hunden är?,en tik har ju en massa hormoner som rusar runt….
Freke,Det kan ju vara så också att den fått noskvalster,kände en hund som fick det och han var måttligt road av det minsann
men blev som vanligt när det behandlats