Tips för avkylning...
Vad brukar ni göra för att underlätta för hunden om det är väldigt varmt?.
Nu är ju snart värmen här och jag tänkte att vi kan tipsa om sånt….förutom att ge dem vatten då
.
Mitt första tips blir korvglass.
Jag fryser in en korvbit i vatten i en plast mugg (hårdplast),och ger när det är varmt dom älskar att slicka och gnaga på det.Man kan ju ta leversnittar eller annat godis också.
Annars så käkar Snodden mina isbitar i mitt isvatten varje kväll vi delar lika
Jag vet inte något annat än att man kan spola av dom i vatten om dom blir för varma….din idé om iskorv lät häftigt……..
Jag vet bara att dom har svettkörtlar i trampdynorna och får ut sig värmen där igenom och så via tungan då…så kanske ett fotbad gör susen…..
idag så rulla min vovve sig i den sista snöhögen på gräsmattan hemma, det såg för roligt ut….han rulla av den hela tiden, men tog ny fart o upp på den igen…..Det såg så härligt ut…….

Brukar blöta ett badlakan i kallt vatten och antingen ha så att hunden får ligga på den eller ha den över sig ute
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
brukar också köra med "isglass" men då lite större.
≧◔◡◔≦
3 vad menar du med lite större?

smart där med isglass den kan man oxå ta med sig i kylväskan? för de gg man åker o badar kan det vara gott med svalkande korvglass :)

det finns kylhalsband, som man blöter i kalltvatten, som kyler nerverna i halsen typ, så att hela kroppen blir sval. =)
Finns på Simbi i Sickla. 
Resistance is futile.

Tassar och öron och runt halsen är vettiga ställen att blöta, kyla ner vid varmare väder..
Finns som sagt kylhalsband, kylhandukar om vi får råd kommer vi att starta ett nytt företag som kommer att ta in en ny form av kyljackor, som vi hittade i USA, men det var inte helt gratis att få agenturen för det.. men vi jobbar på det..
En "jacka" som håller sig på runt 12grader i minimum 12timmar, finns i ett antal olika varianter och storlekar.. K9PoliceDog i USA har det på sina hundar och även polisen under skyddsvästen, för ni ska veta att det blir varmt under en skyddsväst..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Det ska ju finnas något sorts kylunderlag man kan köpa också,som hunden ligger på i en varm bil vid färd tex….
Anne det var smart ska jag tänka på till Spike i sommar,hoppas bara den får ligga kvar ett tag hahaha…
5,visst kan du göra det,mina blir som tokiga när jag bara säger glass tajm och går till frysen på sommaren….om man har varit på mac donalds kan man ju spara en mugg och använda den och locket tex…
Vad spännade Freke berätta hur det går sedan….

#7 Oh, jag har länge efterlyst någon typ av kyltäcke istället för bara de där kylhalsbanden, testade ett kylhalsband på Velvet förra sommaren men hon blev så stel i nacken efter att ha haft det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vilka smarta tips ni har!
Jag har redan märkt på Tusse att han inte är speciellt förtjust i värmen.
Blir stora fotavtryck när han går här hemma och på dagarna så är han inte lika vild som vanligt (sen när det svalnar på kvällen har jag en riktigt jobbig hyper hund istället)
Jag försöker ta promenader där det finns vatten som han kan gå i. Har märkt att han älskar att bada.

Fram tills vi får färdigt med agenturen så finns denna på markanden nu..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
#4 har vanligtvis fryst i sockerkaksform och liknande storlek.
≧◔◡◔≦
12 aha smart det med ju
Jag har kyltäcke eller rättare sagt den är till verkad i solreflekterande matrial, och "kylpläd" som jag lägger i frysen om jag vet att vi skall åka långt eller vara ute under längre tid. Skall även köpa samma solreflekterande matrial och sy ett överdrag till buren.
Om jag är ute på stranden med hunden och hon inte vill doppa sig, så brukar jag fukta hennes tassar med blöt handduk och lite vatten runt nacken.. och dricka så klart.