Nu börjas det med problemen. =(
Hej. Jag känner mig förtvivlad och rädd. Va ska jag ta mig till min hund röntgades för snart 1 år sen med höfterna och det vissade sig att han har C på båda. Bara för att jag röntgade va ju för att jag tyckte att han gick konstigt och va stel. Så vi tog höft och armbågsröntgen, visade det sig inge fel där då va det knäna sa veterinären. Och det va ju fel. Och nu till det hela är att han har gått nu på glucosamin tabletter i över 1 ½ månad såg bara resultat den första veckan men nu går han stelt och så är så rädd. Jag vill verkligen inte att min hund ska få äta medicin resten av sitt liv och bli begränsad av att han har ont. Han fyller snart bara 5 år han ska ju ha många år kvar med mig. Men jag är så ledsen nu och vet inte va jag skall ta mig till.!

Hej!
Skulle jag vara dig så skulle jag kontakta en duktig djurhomeopat att rådfråga. Jag skulle tro att homeopati kan hjälpa din hund, det är ju svårt att säga så här (är själv djurhomeopat) utan mer info med det kostar ju inget att prata med en 
På www.rkdh.org hittar du ordentligt utbildade djurhomeopater.
Lycka till!
nämen gud vadjobbigt,jag lider med er
….jag säger som ovan här,eller ta kontakt med ett djursjukhus,dom brukar kunna lindra sånt här med någon form av vattengympa eller så…..
Tänker på er
Kram Lena(spikes)

Säger som både #1 & 2
Ta kontakt med veterinär, det kan ha blivit pålagringar i lederna eller så kan det bero på något annat. Vad en djurhomeopat gör är jag inte riktigt säker på men det kan ju inte skada att prata med en iallafall.
Håller tummarna för att det ska gå bra.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Det är tråkigt och jobbigt med sjuka djur..
Men kolla med Djurhomeopat eller Hundnaprapat dom kan göra en hel del, men sen är det ändå inte så farligt om du blir tungen att medicinera..
Hade en Labbe med samma problem och vart oxå ledsen och förstörd för att han skulle vara tvungen att få metacam resterande liv?!
Men sen när det visade sig att han behövde 3-4droppar på maten med metacam så var det inte så farligt och han blev diagnostiserad vi 5-6år och blev ändå 13 nästan 14år gammal..
OCh led inte tiden han hade kvar, hade han visat minsta tecken på att ha ont eller lidit av det så hade jag (ursäkta språkvalet med det är dagens sanning) skjutit honom på sekunden.. Kan inte med djur som lider…
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
#1 Jag ska ringa till en tjej där imorgon. Hon bodde här i Väsby så det är bra. Tack man kan ju alltid testa och höra sig för.
#2 Han har varit och badat en gång men sen fick han ett sår och snart är det badväder ute så vi får komma igång med simningen billigare att simma ute.
#3 Vi ska röntga höfterna här i juni då jag räknar med att spara lite pengar och så. Så ska vi gå på en hälsoundersökning.
#4 Jo men jag har alltid haft sån otur med honom hela hans liv och han fått gått på medicin och jag känner det att det är inte kul för honom äns att ta tabletterna med glucosaminen. =(

Varför tabletter? Glucosamin finns ju som pulver.. mycket lättare att få i hunden..
Av dom varianter jag testat, så tycker jag en sort som heter Cortaflex verkat bäst.. den är egentligen för häst.. finns på 1kg burk och är hur dryg som helst.. dock inte helt gratis..
Hälsn. Freke
6,men freke hur mycket av det ger man då?,jag undrar eftersom Spike börjar bli till åren,och med den farten han har så kan jag slå mig i backen på att han snart får pålagringer någonstans….bra att veta liksom,ger man efter vikt eller hur gör man?
Min syster har en hund med höftproblem (C på ena och B på andra). Man får räkna med att man behöver ge Glucosamin under hela hundens liv men det är ju ingen direkt medicin utan ett tillskott som hjälper lederna att smörja upp sig.
Min syster går till en av svergies bästa hund fysologer (det finns ingen i svergie som har den erfarenhet hon har) och behandlar hunden både med massage och tenss behandling. Dom har lagt upp ett träningsprogram som gör att hunden blir musklad på rätt sätt för att undvika att den spänner sig eller belastar sig fel.
Denna hundmassören säger att Couesequen (stavas?) är dom bästa glucosamin tabletterna på marknaden (dom säljs hos vetrinären) dock får man tänka på det om man skall tävla med sin hund att det innehåller otillåtna medel, det finns även aktivhund som också säljs av vetrinären som många haft bra erfarenhet av. Att hunden är stel är just för att den är för svag och för att undvika att få ont så belastar den sig helt fel.
Det finns faktiskt en del som har fått "dåliga" svar när dom röntgat hunden men genom träning och muskelbygge har efter fått ett bättre resultat om dom röntgat igen efter en tid.

#7 en tesked om man använder sig av Cortaflex:en.. det var vad vi la över maten till två hundar.. dels Champis, labben och min Ramses, Berner Sennen jag hade..
Hälsn. Freke
9,ok tack då borde det vara samm för spike om det behövs sen

Spikes: En duktig djurhomeopat kan förebygga/hjälpa till med benpålagringar oxå. Bra att du fått tag på någon!
Jag bor förövrigt i Märsta 
11,ja det betvivlar jag inte
,men än så länge är det inte aktuellt för spike….men man vet ju aldrig han är ju 11 år nu,och sånt kan gå fort