Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 880 ggr
spikes
0

Man ska aldrig säga aldrig

Min otroligt lydiga Snodd smet in till grannen igårFörvånad,han skulle ju bara jaga katten ju…..Jag satt och grävde en fin rabbat och Snodden går ju aldrig någonstans,så han var ju med mig…där det inte är inhängnat….husse och Spike var på tomten och byggde staket.

Snodden ligger så vackert bredvid mig och tittar ståtligt ut över gatan….helt plötsligt far han upp och efter katten in på grannens tomt,hej och hå vad det gick undan….jag ställde mig och sade skarp stanna!,varpå han stannar så snabbt så han ramlar själv in i busken med huvudet föreSkrattande,grannen skrattade som sjutton och matte morrade att han skulle gå hem med sig!….det ska tilläggas att grannen gillar mina vovvs och att dom bara var glada för katten gör sina behov i deras rabatterSkrattande…men gissa om det såg kul ut,hahaha skrattar åt det ännuSkrattande….jaja någon gång ska ju vara den första för honom ocksåGlad

Freke
0

Hahaha…Skrattande -Vad ska man säga? Å så säger folk… Min hund.. Skulle aldrig.. Flört..

Men Lena.. Tänk nu på dessa som säger att hunden ska vara kopplad i alla lägen, eftersom en hund… inte FÅR jaga efter grannars katter.. Glad

Men jag kan lungt tänka mig att det måste ha sätt roligt ut, Stackars Snodd.. att ni varit så dumma och planterat en buske som han kunde rasa in i.. hmm..

Säkert första.. men inte säkert sista gången.. Flört

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

spikes
0

Hahaha just det Freke…..nu hade jag väl tur att det var DEN grannen,och inte där katten bor…..Snoddens jobb på tomten är ju att jaga bort katter och skator från dammen med karparna i,och han tog tydligen den uppgiften på allvar….utanför tomten ocksåSkrattande,men det är så svårt att hålla sig för skratt och säga till på allvar att han ska gå hem med sig….han tyckte ju han hade varit så duktig juSkrattande,det är bara så synd att man inte har kameran på sig vid sådana tillfällen.

Det ska tilläggas att Snodd har alltid varit sådan också att när man tror att allt är lugnt så gör han något rackartyg som han aldrig gör annars,så det kommer mera garanterat….han bli aldrig helt vuxen den busenSkrattande,måste vara därför vi har så kul ihopGlad.

AnneN
0

Haha jag kan nästan se det framför mig Skrattande

Men det visar ju på att du ändå har en hund som lyssnar på dina kommandon.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

3,haha ja…men denna gången kom kommandot lite försent….vad jag kan vara trygg med är ju att han är inte elak på något sätt…..Skrattande

Kickilu
0

Synd att du inte hade kameran redo. Det hade ju blivit en kanonbildFlört Men kanske tur för Snodd för nu finns det ju inga förevigade bevis på att han faktiskt gjort detOskyldig

[Vargnatt-]
0

Haha kan tänka mig att det såg ganska roligt ut Skrattande

rulda
0

hahaha önskar att jag hade fått se det :)

Jag råkade ut för en liknande incident igår. Jag och Tusse har en promenadväg vi brukar gå där jag kan ha honom lös. en mysig väg runt några tomma kohagar. Man ser hur långt som helst och tusse hoppar inte ner i diket på ena sidan och springer inte under staketet på andra sidan.
Det är en massa änder där men Tusse jagar ju aldrig fåglar.
Gick där igår med en kompis och vi stod och tittade på hennes hund som hade halkat efter. En sekund senare vänder jag mig mot Tusses håll. Ingen hund.
Nej då har han sprungit ut i kohagen och jagade efter kråkor. (min hund som aldrig jagar fåglar)
Haha man tror att man känner sin hund, men så bara sådär så ska dom överaska :)

spikes
0

5,Alla som känner honom är helt överens om att Snodden är det namn han allra bäst uppbär,det fanns en anledning till att jag döpte honom tilldet redan i vappis lådanSkrattande,uppfödaren såg konfunderad ut,men har medgett att det var det mest passande namn jag kunnat ge honom hahaha 

7,hahaha man ska aldrig säga aldrig som sagtSkrattande

Skruttan-1
0

Hahaha :)