Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 4195 ggr
sissie
1

Ringblomssalva

Hur skulle jag klara mig utan ringblomssalva? Inte alls.

Ringblomssalva ar super till svampinfektioner, hudinfektioner, rodnader och andra småskavanker. Min vovve, en lite naken kines, fick utslag på ryggen en gång. Jag smörjde med ringblomsalva och det blev bättre efter bara några dagar. Efter en dryg väcka var nästan allt borta.

Ringblomma är antiseptisk och dödar svamp. Dessutom är det klådstillande. Har provat det själv. Hade fått ett mycket kliande rodnad på benet efter att ha kliat sönder ett myggbett. Ringblomma tog bort klådan effektivt.

Det finns ringblomssalva att köpa på Hälsokostbutikerna och det finns en ringblomssalva i tre styrkor för hundar som heter Prob. Finns visst också för häst.

Tass salva, vanlig salva och super creme. Supercremen innehåller mest ringblomma.

Rekommenderas att ha i husapoteket. Både till sig själv och hunden.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

spikes
0

Låter ju jätte bra,men finns den fö hund på hälsobutiken också?

sissie
0

Inget specifikt för hund men jag har använt den för människa. Kolla att den inte innehåller zink. Kan förekomma. Oftast har ju hälsokosten bivax och diverse oljor i sina produkter. Du kan ju fråga om man kan äta denTungan ute

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

AnneN
0

Jätte bra tips det ska jag försöka komma ihåg Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

2,haha javisst…men ok det var ett bra tips i alla fallSkrattande

rulda
0

jag har också ringblommesalva hemma. Vi köper den av en tant som gör den själv. Helt underbar :) har aldrig använt den på hunden men på mig själv gör den underverk

sissie
0

Röda tassar är ett minne blott med ringblomma. Man får dock komma ihåg att inte sluta med salvan för tidigt. Svampinfektioner kan ligga djupt och kommer tillbaka om man slutar för tidigt.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg