Gjort Med Hunden Idag
Ja, som rubriken lyder, vad har du gjort med hunden/hundarna idag eller i helgen?
Jag och Locca har ganska så nyss kommit hem från hundklubben där vi har tränat lite sök idag och bara umgåtts med andra hundar. Gick jättebra idag och vi lekte t.o.m. med en pojke på hemvägen =)
Jag, sambon och Aramis tog en långpromenad idag innan sambon skulle till jobbet, sedan har jag och Aramis mest haft en innedag, det blåser så tråkigt ute nu :(. Men vi har sökt godis, busat, myst och så har han följt efter mig när jag städat :)

Jag och Velvet har varit ute i parken och busat/tränat lite
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ja jag delar ut reklam till folk på helgerna och idag så fick Otto följa med och bära reklamen i sin klövjeväska och han tyckte det var jätte kul och han gick super fint och det fick han minsan höra:D
Jag och Tusse har mest tagit det lugnt. Jag håller på att passivitetsträna honom just nu och till våran hjälp har vi katten Toker. Han älskar att gå ut i sele så jag tar ut honom och Tusse samtidigt. Toker ligger helst under en buske och njuter av solen och tittar på allt som rör sig. Då sätter jag mig brevid och så får Tusse lära sig att koppla av även om vi är ute.
Fungerar jättebra, även om det är superintressant att Katten är ute tycker Tuss.
Nu ska vi ut på en långpromenad tillsamans med en kompis till mig och hennes hund. Då blir det lösträning som gäller och inkallning vid störning. Och en massa nosandes och busandes så klart :)
Idag tog vi en promenad med Aramis och svärmors tik, så fick de busa tillsammans :)

I lördags va vi inne i sthlm city… haha… MKT folk va det, ni kan ju tänka er nu när det va fint väder… men mina hundar va så duktiga :)
Satt fint brevid mej när vi satt o fikade i Kungsan..
Roxie har jag haft med en hel del i stan, men Bella har inte varit där sen jag kunde ha henne i famnen =många kilon sen :)
Idag åkte vi till Orhem o gick vid Flaten… va supermysigt o Bella badade i vartenda dike hon kunde hitta.. hon är helt galet tokig i vatten…

Vi har gått promenad, druckit kaffe (utomhus, vi bor på Teneriffa). Vid kaffeet dök våra hundbekanta Morro (nosen) och Pulga (loppan) upp. De promenerar omkring i byn utan matte eller husse (vanligt i Spanien), men alla vet vilka de är och klappar dem.

Mina hundar har varit med mig till skolan. Sen på eftermiddagen har vi gått en längre promenad med att par kompisar så de har fått busa av sig. Just nu har hundarna brottningsmatch i sängen…

vi va ute en sväng med en kompis o hennes hund nu på kvällen.. kom nyss in..
gud, va det är skönt att ha hund/ar när det är sånt här väder.. :) annars skulle man säkert sitta inne o glo på tv lr datan ännu mer än man gör…
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Varit ute i skogen en timme i vårvädret med Silver, tränat lite lydnad.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Vi har idag varit ute och promenerat ett bra tag i vårvädret =) Tog me kaffe och bulle, så det blev lite vilopaus på slutet.. =) Mysigt
Jag och vovvarna har haft det mysigt med prommisar,och Spike har latat sig i solen när jag jobbade i trädgården…Snodden däremot har haft mycket bestyr med att hålla koll på vad matte gör..och när jag var klar i den första rabatten,gick jag för att hämta vatten,och kommer tillbaka så hittade jag en Snodd ståendes mitt i den
,morr sade jag och han tittade på mig som om det var den självklaraste saken i världen att hjälpa matte att trycka ner lökarna ännu längre
.man kan ju inte annat än skratta….sedan fick dom ett varsitt smaskigt märgben myyys dom riktigt njöt av dem
#14 Haha så du har också en personlig trädgårdsmästare hemma, visst är det praktiskt
Aramis jobbade för fullt med oss förra sommaren när vi skulle gräva upp vår rabatt här hemma, han hjälpte hjärna till att dra bort grejer därifrån 
idag följde skrållan med mig till stallet som vanligt, och vi tränade stanna och kom hit. hon var jätteduktig =)
!5,ja visst är dom hjälpsamma…nyss hade jag samlat ihop en hel skottkärra full med grenar från äppelträden,och Spike skulle uppenbarligen ha den som låg allra överst i högen,varpå han tippar skottkärran,och när jag ställde upp den igen så kom dom bägge 2 och tog alla grenar jag skulle plocka upp igen
,jag satte mig på en sten i solen och tog en kopp kaffe,då var det helt plötsligt inget kul längre hehe
…så nu har jag plockat upp dem i lugn och ro igen hahaha
Idag har vi bara gått på promenad än så länge. Jag tänkte gå en långpromenad idag på kanske 1-2 tim, sen utöver det blir det väll aktivering av något slag.
Jag och Silver var först i skogen. Sen skulle jag sätta potatis, jo visst är dom hjälpsamma han grävde lik mycket som jag.
När jag satt panseérna var han och försökte gräva upp dom igen. Det är hans första vår och han älskar det.
Måste också berätta hur imponerad både jag och husse blev igår: Vi har ca 100 -150m ut till stora vägen. Där har vi en skylt eftersom vi har lite loppis. Först var sambon ute och öppna och sa till Silver att sitta kvar på tomten. Han satt kvar tills han kom tillbaka, var lika duktig när jag gick ut och stängde. Satt kvar och fick jätte mycket beröm, godis och bus när jag kom tillbaka. Han blir 8 mån i morgon min lille pojke, och han är redan så duktig. Tycker matte i alla fall.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

#19 Hihi det är roligt med duktiga ungdomar ;)
Vi har inte gjort något speciellt idag. En liten cykeltur med bollkastning och hundlek på slutet. Har även kört lite mer avancerad sök inne. =) Bra resultat
Och så har hundarna fått spåra idag, tycker dom är jättekul, så nu är dom trötta och glada