Premiärbad

Oh, här är det fortfarande is
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

:) gäller o vara ute i god tid ;)

Det är bara längst in vid stranden som det just öppnat sig. Han kom inte längre för isen tog vid och gissa om han var nyfiken och snopen!

Mysigt!
Vi badade me lite nu i veckan när det var sommarvärme
Va mysigt med bad. Tusse hade sitt första bad idag. Inte helt frivilligt kanske. Han brottades med en hundkompis brevid ett dike och innan jag vet ordet av är båda hundarna i vattnet. Dyblöta och luktar skunk. Bella tyckte inte alls om att bada, hon gick inte nära diket igen. Tusse, den mindre smarta av dom två hoppade i igen.
Nu vet jag att han kan simma i alla fall….

haha…
mina har oxå badat… o jag trodde att jag i Roxie hade världens mest badgalna hund, men Bella är verkligen helt galen..
Hon dyker i m huvudet först o simmar som om hon aldrig gjort annat, o så fort hon ser nåt m vatten ska hon i :)
så trist att jag missat ha med mej kameran när vi varit ute…
Mysigt…vill dock säga att ni ännu ska vara lite försiktiga med bad,jättelätt att dom får inflammationer och sånt det är ju ännu lite väl kallt.
Jag har ett elände med Spike nu,han ska ju ner i åar sjöar havet….men jag hinner oftast få stopp på honom….och är noga med att torka honom sedan, och att han hela tiden håller igång om han har plumsat i….

#7Ja jag förstår att det inte kan vara så nyttigt. Jakthundarna i stallet som hoppar i för att jaga upp änderna vid andjakt får lätt problem med lederna. Det roliga var att Alfons har aldrig badat, aldrig visat intresse för det men nu var han fast besluten. Fast isen kom ju tidigt så det blev bara upp på magen en bit.
8,ja precis…ville bara lägga in en varning om det,finns dom som kanske inte vet att en hund också kan bli kall och därmed sjuk
.
Snodden är bra på det sättet att han badar och simmar gärna,men då ska det vara för varmt ute tycker han
.
Hoppas han fortsätter bada det finns ingen bättre motion en het sommardag,när dom inte orkar göra något pgr av värmen
åhh mysigt här blev de premiär dop för länge sen =D

Här har Skillz badat tre gånger sedan i torsdags. Han må vara en frusen hund, men badkruka är han då inte. :P Kastar sig i vattnet och simmar runt. :D

De är himla söta när de badar men som sagt - tycker det borde vara lite kallt nu.