Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundmat
Läst 1121 ggr
Soffe
2009-01-11 12:57
0

Foderbilen

Hej!

Jag vill gärna veta ni som beställer hundmat från foderbilen hur ni tycker att det fungerar? Är frakten dyr? Jag funderar på att beställa därifrån sen när jag har hund, men inte om frakten är hög, då är det billigare att köpa direkt i djuraffären..

pimmi
2009-01-11 14:21
0

Jag beställer köper från Foderbilen, toppen tycker jag som ingen bil har. 19 kr kostar det…billigare än att låna bil.Skrattande

Soffe
2009-01-11 14:24
0

#1 Kostar det enbart 19:- och inget mer? Jag får nog läsa på fraktvillkoren igen eller fråga kundtjänst, för jag förstår inte riktigt vilket som ingår i frakten.. I vissa företag brukar det tillkomma en extra avgift utöver frakten oxå, det är därför jag frågar er som beställer därifrån..

AnneN
2009-01-11 14:36
0

Jag beställer hundmat, kattmat och kattsand från foderbilen och är jätte nöjd!

Billig frakt endast 19kr över hela landet, bussen till djuraffären kostar 20kr enkel resa + att då man beställer från foderbilen så får man det levererat hela vägen fram till dörren.

Snabb leverans, tar oftast bara 3-4 vardagar/arbetsdagar från beställning tills det plingar på dörren =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Soffe
2009-01-11 14:51
0

#3 Okej.. Men det beror nog på hur mkt man beställer för oxå vad jag förstått det som.. Om man beställer mindre så blir frakten högre, även beroende på vilket leverenssätt man väljer..

AnneN
2009-01-11 14:58
0

#4 jo iofs, jag beställer alltid för över 400kr eftersom hundmaten, kattmaten blir dyrare än 400kr, och jag väljer alltid hempaket utan kvittens vilket innebär att de leverarear varorna hem till dörren, men det är inget papper som måste skrivas under vid leverans så om ingen är hemma då de kommer med varorna så ställs de bara utanför dörren.

_**/Mvh Anne

Soffe
2009-01-11 15:32
0

#5 Ja då har jag förstått det rätt! Tack :-) Jag kommer nog att beställa både hund o kattmat därifrån :-)

sighni
2009-01-11 19:10
0

Jag beställer från foderbilen och är mycket nöjd. Jag betalar ingen frakt. Jag gör som #5. Dessvärre är lantbrevbäraren inte lika förtjust. Paketen är tunga!

AnneN
2009-01-11 19:14
0

#7 haha ja jag kan inte förstå varför de klagar över tunga paket, 10kg kattmat och 55liter kattströ väger väl inget? Senast någon klagade så var det en jätte sur karl och min enda komentar var att han skulle vara glad att jag bor på bottenvåningen och inte 3 trappor upp utan hiss som jag gjorde förr Tungan ute

_**/Mvh Anne

sighni
2009-01-11 19:28
0

#8 Ja,jag bor ju verkligen på marken för jag bor på landet i villa men det hjälper inte. Varenda gång får jag kommentarer om hur tungt paketet är. Ibland knuffar de bara ut paketet ur bilen för att demonstrativt visa vad de tycker om så tunga beställningar. Tur att det inte är något som kan gå sönder.

Svea-
2009-04-06 12:53
0

foderbilen e toppenbra spciellt när man ej har bil som jag..å det e LÅNGT till bra affär…19 kr är billigare alla ggr än tåg,buss å tiden som det tar..

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Soffe
2009-04-06 12:57
0

Ja 19:- gäller ju för beställningar från 400:- Jag köper foder i djuraffären här i stan då jag har stämpelkort med rabatt efter ett antal stämplar :-)

Svea-
2009-04-06 13:01
0

jaaaaaa…det e sant..tror ej det var så från allra första början då dom startade…minne ej riktigt..men det som fick mig på fall var just deras slogan:

hemkörining i hela landet för endast 19 kr…

tror ej jag beställde för över 400 första ggr..men men,,,det spelar ju ingen roll..

blablabla..damen här vet du..ha det gott..

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Soffe
2009-04-06 13:04
0

Okej.. Hehe.. Ingen fara alls! Tack Detsamma :-)