Vad rör sig i huvudet
Tänk om man kunde veta vad som rör sig i huvudet på sin hund. Alfons brukar alltid bete sig likadant alla dagar, han har sina rutiner hemma. I går när jag kom hem och han skulle få sin man ville han inte äta. Gick inte ens fram till sin skål utan flyttade sig närme mig som stod och lagade mat.Efter en stund satte jag mig vid bordet och åt - då gick han och åt. Sedan några veckor är min man ledig fredagar vilket innebär att han går ut med hunden efter att jag gått till jobbet. Sedan får han sin mat. Samma rutiner som med mig men idag tittade han bara på maten och gick sedan ut i hallen och lade sig på mina skor. Han var pigg och glad i går kväll och märkte heller inget konstigt i morse. Jag får så svårt med att sitta här på jobbet nu. Blir orolig. Varför äter han inte? Brukar äta med glad aptit. Kanske saknar han mig. Jag är den som gör det mesta med honom. Tankarna börjar mala i mig. Kan han vara sjuk på något vis som jag inte märker? Tänk om de ändå kunde säga vad som är fel! Fyra långa timmar till jag får träffa min lilla skrutt. Detta är baksidan av att ha djur - jag fungerar inget vidare när inte mina djur gör det.
Hundar har precis som vi sina rutiner,rubbas dom så kan dom visa det på olika sätt….ge honom maten när du är hemma i stället så äter han säkert…..han kanske helt enkelt har en dålig dag

Om han är som vanligt i övrigt, inte slö, inte verkar ömma någonstans och har normal avföring så tror jag inte att det ska vara någon fara, avvakta bara och se om det blir bra igen inom ett par dagar
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ja det är säkert ingen fara men man blir lite orolig ändå. Skönt med helg så jag får tillbringa mina 24 tim/dygn med honom
3,ja man vill ju att dom äter…men glöm inte att en hund kan lätt klara sig utan föda i minst 3 dygn utan problem…se bara till att den har vatten och att den dricker ordentligt