Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 724 ggr
empan-hampus
0

Bajs fråga..

Hur många ggr bajsar er hund under en dag.. Är det olika eller är det en gång varje promenad eller.. ? Berätta Glad

AnneN
0

Beror på vad och hur mycket hon ätit, hur lång promenad vi tar osv.

Tex om vi bara går en vanlig rastningsrunda så kissar & bajsar hon 1 gång, men om vi tar en lång promenad på 3 timmar så blir det fler gånger.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

empan-hampus
0

#1 Okeej Skrattande Eftersom jag fick hem Nemo idag så vet jag inte med honom..
Men Detso bajsade 3ggr om dan. Hur många/långa promenader vi än gick så var det 3ggr, om han inte var lös i magen förståss…

monicany
0

Ca 3 gånger på en dag, har hänt att hon bajsat mer om hon fått grisöra..

Eija
0

Samma med min hund….3 ggr är det normala om han har ätit normalt vill säga….mindre mat mindre ggr bajs…..

Linda-A
0

Shelby bajsar aldrig mer än tre gånger per dag. Urkel däremot kan bajsa uppemot 5 gånger.

Kickilu
0

Tre gånger även här. Ska vara nåt speciellt om det är mer el mindre.

AnnL
0

Silver bajsar sällan mer än 2 gånger om dagen hur mycket han än är ute. Det har han gjort sen han var 8 veckor

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

spikes
0

mina bajsar 2 ggr om dagen….blir det längre prommisar så gör dom det,men då rensar dom analsäckarna på en gång,så det kommer inte mycket men luktar desto värreSkrattande

Gullan402
0

Ca 2 ggr / dag, morgon och kväll. Däremot flera gånger men mindre mängd under extra långa promender men det är nog som #8 skriver att de tömmer analsäckarna för det lite och luktar rejält illa.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

silvery
0

3-4 gånger för hon får mat 3-4 gånger/dag =)

empan-hampus
0

#10 Oj! Så ofta? Varför får hon mat så ofta??

silvery
0

morgon, i stallet, ibland eftermiddag och sen kväll. hon får små mängder för så gjorde uppfödaren, och min vetrinär tyckte att jag kunde ge henne lite men ofta eftersom hon är så aktiv =)

empan-hampus
0

Hm.. jasså okej Glad