Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 1031 ggr
silvery
0

skällande?

har ju min valp hemma nu, och för kattens skull får hon vara instängd i köket under natten. inte med dörren, vi har satt en grind. enda problemet är att hon tjuter hela natten. hon blir tyst när man säger till henne, men man vaknar ju iaf av det. är det en vanesak kanske?

spikes
0

skulle hellre då stänga ute katten som redan är invand,och ha hunden när mig vid sängen…den behöver ju all närhet den kan just i början…..

Blandisfantast
0

Hundar är ju flock djur och vill vara med sin flock och personligen så tycker jag att valpen borde få vara med er i sovrummet. Vill man inte ha den i sängen så är ju en bädd nedanför ens egen säng något jag rekomenderar. Då kan man även sträcka ner handen och klappa den lite om den blir lite orolig.

silvery
0

hur ska jag stänga ute katten? han har sin låda i badrummet och maten i stora rummet. vi har bara kök och ett rum, inget sovrum, så enda möjligheten är att sätta grind vid köket. och jag vill inte ha henne I sängen, för då kissar hon ner överallt…

Linda-A
0

Hur stor är hunden? Om det är en relativt liten ras kan man köpa 4 kompostgaller och sätta ihop till en liten hage och då kan man stänga in hunden precis var man vill, kanske nära er så att den inte känner sig ensam!

Kickilu
0

Ett förslag är att ha valpens bädd intill din egen säng så kan du sätta ned din hand om hon är orolig. Då känner valpen att du är där utan att du behöver ha den i sängen. Tror inte det är så bra att stänga ute den när den är liten och osäker i början.

spikes
0

Men varför stänga in någon egentligen?,katten vänjer sig säkert och håller sig på den nivån att valpen inte kommer åt den,det är dom experter påFlört

silvery
0

nej, min katt går och slår på henne

och hon är jätteliten, borderterrier/tax korsning

det där med att "bygga" en liten hage var en bra ide =) ska möblera om lite så ska det kunna gå =) tack för tipset!

silvery
0

byggde en hage igår och satte på radion hela natten, och hon vaknade bara tre gånger och pep lite annars sov hon fridfullt =) tack så mkt!

spikes
0

8,vad bra då är snart saken biffGlad

AnneN
0

#8 vad skönt att det fungerade. Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!