Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvalpar-avel
Läst 2800 ggr
Dockan
0

Valpfoder torrt eller blött.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

SkrattandeNu var det länge sen jag var inne här,ha haft lite annat runt omkring,En liten fråga vad tycker ni man ska ge en 8veckors valp torrt eller uppblött foder,tyvärr har jag erfarenhet av små raser att dom är lite kräsna,blöter man upp så kan man ju inte spara det,tacksamför alla tipsObestämdSkrattande

Hälsningar LENAGlad

spikes
0

Använder inte torris,men brukar ge rekkomendationen att alltid blöta upp oavsett ålder,det jäser ju i magen safter annars,visst klarar många hundar det,men jag vet också många som går med ont i magen och gaser av att inte få det uppblött…

silvery
0

jag brukar hälla i torra kulor och sen vatten samtidigt, då blir de mjuka, fast fortfarande lite knapriga inuti

Linda-A
0

Mina bägge fick alla mål uppblötta till de var ungefär 6 månader. Därefter blir det uppblött vissa mål och vissa mål torrt.

AnneN
0

Hur har valpens uppfödare gjort?

Min hund har aldrig gillat uppblött foder men äter det mer än gärna torrt med vatten bredvid eller om jag spolar på vatten på de torra kulorna och ställer ner till henne direkt och så var hon även som valp.

Om du väljer att ge det uppblött så glöm inte att hunden kan behöva märgben/tuggben för att minska risken för problem med tänder och tandkött.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Dockan
0

SkrattandeJag tackar o bugar,tror att det är bäst att inte blöta upp.Glad

Hälsningar LENAGlad