Dogmans hundchoklad...
Alltså…
För ngt år sen köpte jag en förpackning Dogman hundchoklad. Emil fick en bit & dagen efter började snutten droppa blod (!)
Så fick han inga på ett par dagar och det slutade.
Sen fick han en bit igen (tänkte att det kunde ju varit ngt annat) och dagen efter droppade det blod IGEN!!!
Sen fick han inte fler såna. Så häromdagen pratade jag med en kompis om hundar & godis och hon nämnde att hennes vovve ÄLSKAR hundchoklad. Så hon fick min förpackning (av ngn anl hade det blivit kvar i skåpet ist. för att slängas…)
Igår ringde hon, och som vanligt blev det lite hundsnack.
Jag berättade såklart för henne när hon fick godisarna att Emil inte kunde äta dem pga blod-droppandet.
Hennes hund hade inte testat just Dogmans, men ngt annat märke och det var lugnt.
Nu hade iaf Rocky (hennes hund) fått dessa godisar ett par dagar och hans tandkött blödde som tusan när han tuggade på ngt. T.o.m. lite mjukare tuggisar…
Sen fick han inte på några dagar och då slutade det blöda från hans tandkött.
Han har aldrig blött på det sättet från tandköttet…
Nu undrar jag…
Har ngn mer testat Dogmans hundchoklad?
Är det blod drivande på ngt vis?
Ngn som haft liknande problem?
hundchoklad skulle jag aldrig ge min hund,det är inte nyttigt i något avseende…varför gör man det när det finns så mycket bättre godis?…jag har däremot smakat på det och det smakar som vanlig choklad….
Jag vet att vi hade det förr till våra hundar, för en sådär 15 år sedan kanske. Men jag skulle nog inte ge det nu nej. Ett tips är att torka blodpudding i ugnen istället, nyttigt och gott=)

Oj! jag har vad jag kan minnas aldrig gett någon hundchoklad och nu då jag läser detta så är jag glad att jag inte gjort det!
Har ni kontaktat Doggman om detta?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Är inte all choklad farligt för hundar?
Zabelle

#4 det är teobrominet i kakaon som är farligt, hundchokladen brukar tillverkas av något annat som inte innehåller teobromin.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag gav min schäfer hundchoklad förut han blödde inte eller något.. men däremot tyckte han inte om det 

Jag har aldrig gett mina hundar hundchoklad!
Men det kanske är en bra ìdè att kontakta dogman om detta. Eller det är kanske just det du har tänkt göra, men ville kolla med andra innan om dom har haft liknande problem?!?
vitacraft har en sorts hundchoklad som jag var inne på att köpa sne kom jag på att vi har lärt våra hundar att inte röra eller äta choklad inkusive andra chokladprodukter såsom tex kladdkaka.. så jag köpte aldrig det .. lite dumt att lära dem att dem får lov att äta choklad igen :P
Jag har provat en hel del olika sorters godis till mina hundar genom åren, denna gång blev det hundchoklad.
Nuförtiden får han leversnittar. De går alltid ner =0)
#7 Precis, jag tänkte att jag skullle skriva ett litet brev till dem. TÄnkte att det kunde vara bra att få reda på iom fler har haft samma problem, så man kan skriva att det är flera som upplevt det, inte bara 2 pers…