Torkat levergodis
Testade receptet på det ugnstorkade levergodiset som stod för ett tag sedan. Lyckades inte. Det möglade efter bara några dagar. Vet att det var fler som testade det. Kan någon ge mig tips. Tänkte ha med det på kursen på lördag för Alfons älskar det. Jag hade ugnen på 225. Levern var inne 30 min. Sedan fick levern ligga kvar på plåten en timme men jag tog ut den ur ugnen. Bitarna jag skurit var ca 2 cm. De blev lite svarta men uppenbarligen inte torra. Vad gör jag för fel?
jag har alltid kokat det noga och sedan skurit upp dem i småbitar,och packeterat den i små portioner i frysen,varje gång det är jobb så tar jag en sådan med mig,och den hinner ju inte mögla eftersom den tinar ju i fickan

#1 Har du gjort den genomkokt eller vad man säger eller ska den vara lite röd innuti?
2,nej det är viktigt att den är helt genomkokt…annars kan dom få en riktigt dålig mage

#2 samt att om den är röd inuti så har du kött safter kvar.. Vilket i sin tur resulterar i att det bildas likvatten, som är dödligt.. även för människor…
Likvatten: är kroppsvätskor som ruttnat och blir dödliga genom bakteriefloran som gror..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

#4 Usch det lät inte nåt vidare trevligt. Då gäller det att vara noga när man kokar den.