Dagens bus med tiken.
Idag fick Ludde leka med en tik i parken vilket han inte var så inne på eftersom hon var mera vild än tam och Ludde bara stog stilla och titta på henne och puschade upp bröstet och hade huvudet ståtligt i vädret (show off).
Men lite spring fick han i alla fall men sen när han och jag skulle gå vidare då jag hade stått där i 30 min och tittat på dem började tikens ägare säga att jag inte låter hunden få motion.
Sen var jag orolig över att en hanhund skulle komma gåendes förbi får då vet jag att det blir slgsmål vilket ägaren till tiken tyckte jag var helt dum i huvudet över och sa hela tiden "det kommer ingen jävla hanhund".
Till sisst blev jag så less att jag kalla in Ludde som kom med ett skott, koppla honom och gick därifrån. Ägaren till tiken blev skitsur och sa att jag inte borde ha hund.
Det var ägaren till tiken som först och främst fråga ifall jag kan släppa Ludde lös så dem kan busa en stund och det gick jag med på. Men han har då ingen rätt att bestämma när, var och hur länge min hund får leka.
30 min i storm väder var väll lagom?!
Blir så sjukt irriterad på folk.
Det är väl upp till var och en att bestämma var när hur om sin egen hund. Ingen ska väl tala om för en hur mycket eller länge min hund ska leka eller motioneras. Men vissa människor är som dom är, tyvärr.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Lite OT men ändå i samma stil. Jag har fått klagomål för att jag lämnar en hund hemma och går ut med den andra….
. Jag försöker "dela" på hundarna för att båda ska få ensam tid och jag ska kunna träna lite extra med den jag har med mig. Sen ser ju hundarna ganska lika ut för folk som inte känner dem… samma tant tyckte en dag att hunden plötsligt blivit så i hennes ögon ouppfostrad på eftermiddagen mot förmiddagsturen.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Så länge man vet att man gör rätt för sin egen hund,ska man inte lyssna på andras tjafs…..dom har inget roligare för sig än att lägga sig i andras hundhållning….jag har ju jobbat som instruktör tävlat och tränat i många år….och jag lovar er att man fick bita sig i tungan många ggr,för att inte fara ut och ge en del hundägare på nöten,man får verkligen lära sig att få fram sitt budskap på ett annat sätt då
.
Dom enda gångerna jag lägger mig är om jag ser att någon pryglar sin hund eller på annat sätt tillfogar hunden skada…..kommer dom och frågar om råd så ger jag det,men sedan kan ju inte jag avgöra om dom vill ta till sig det jag säger…..
TS;Du gjorde helt rätt som kopplade där,för så fort din hund känner att du blir osäker på att ha den lös,så kommer den att sticka oavsett anledning……
MVH
Lena medis på bif
#0 usch vad bor det för människor hos dig igentligen?
Stå på dig!

#0 Visst är det roligt med Hundägare?!
Alla vet bättre om ens egna hund! Det är ett genomgående tema…
Lite lustigt, speciellt om jag ser till min Tzar… Han ser ut som något annat och är något HELT annat än vad han ser ut och har ett sinne som är något ännu helt annat.. Jag känner min hund väl och vet vad och när saker kan hända och ligger "nästan" alltid steget före honom.. Men ändå så finns det folk som vet bättre.. sen när dom väl får höra vad det är?? Så kommer alltid kommentaren/erna att antingen
- vad är det för ras har jag aldrig hört talas om?, va vad det du sa att det var?
Eller så
- En sån!! Varför har man en sån?? det kan man ju inte ha??? Dom är ju farliga!!
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
#5 det är klart att alla vet bättre än en själv.
Skulle gå ner till tåget med Tusse för att möta min mamma.
En ny miljö, mörkt ute, massa människor = en sprallig och vaktande Tusse. Han ska gå överallt, nosa på allt, titta hit och titta dit hoppa och skutta samtidigt som han är lite beskyddande mot mig om vi möter "fel" människa.
Vi står i alla fall vid övergångstället och väntar på att det ska bli grönt. Tusse har äntligen satt sig ner vid min sida då en tant står och tokstirrar på oss. Tusse reagerar och morrar till. Ingen ska få stirra så på oss när det är mörkt ute tycker han.
Jag säger till Tusse att lägga av och han riktar sin uppmärksamhet mot mig.
När vi börjar gå så kommer spralliga Tusse fram igen och han sliter i kopplet och vill fram så fort som möjligt.
"En sån där ska ju vara ute och valla får, inte gå här" säger tanten med en sån där "jag vet allt" röst.
Jag orkar inte… varför ska hon lägga sig i. Vet hon någonting om varför Tusse inte är ute och vallar får? Vet hon om att han är en valp i en stor kropp som lever livet och upplever allting som om det var hans första gång ute?