Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettklicker-träning-trix
Läst 605 ggr
Kickilu
0

Klicker

Jag är nybörjare på detta med klicker. En liten fundering som dykt upp när jag står där och tränar är följande: om jag väntar ut hunden i en övning är det då rätt eller fel att titta hunden i ögonen eller spelar det ingen roll? Någon som vet, jag är som sagt ny på detta och hittar inte direkt svar på min fråga i det jag läst.

Mischa
0

Spelar ingen roll, en trevlig bieffekt utav Klickerträning brukar vara att hunden blir mer kontaktsökande.

≧◔◡◔≦

Kickilu
0

#1 Har som sagt inte hållt på så länge men han har faktiskt börjat vända sig om ute ibland och tittat på mig vilket han inte gjort tidigare. Går ständigt med en klicker i handen ute för att vara beredd. JätteskojGlad

Mischa
0

#2 visst är det roligt när man upptäcker vad man kan göra, och framförallt att hunden tycker träningen blir mer motiverande.

≧◔◡◔≦

Kickilu
0

#3 Ja verkligen. Han kommer springande när jag tar fram klickern vilket är jätteskoj. Det fanns nämligen en tid då han sprang under sängen när jag tog fram den. Det hade nog inte med klickern i sig att göra. Han hade blivit skrämd och gick under sängen så fort man kallade på honom. Denna vändning är toppen.