Jag hämtade tebax en valp
En hanne, Treo, hade köpts av en tjej på 21. Hon hade besökt oss flera gånger och verkligen bestämt sig. Handpenningen hade hon också lagt. Han lämnade oss vid 9 veckor. Efter ett dygn hos sin nya ägare mejlade hon o berättade att han mådde så fint.
Tredje dagen mejlade hon o undrade hur det nu var med avmaskningen, trots att jag förklarat tydligt det redan var gjort (med Banminth) och att hon inte skulle behöva maska av honom förrän efter två veckor.
Femte dagen smsade hon att hon omöjligt kunde ha kvar honom för att han bitit henne. Jag hämtade honom direkt. "Köp ett gosedjur istället", var mitt råd till henne.
Då var han indränkt i parfym, han ville ABSOLUT inte bli buren och han var handskygg. Självklart behöll jag handpenningen.
Efter 5 dygn, suck.
Han blev ju förstås överlycklig att få komma tillbaka, nu har han blivit trygg och lugn igen, ja, jag har fått jobba med honom, förstås.
Och nu ska han få fortsätta att ta det lugnt, han ska inte iväg just nu o bli nån julklapp. Jag väntar till efter nyåret, minst.
Numera ägare till tre hundar. Russinmamman o Dorisvalpen o Treovalpen.
På fotot Doris, i dörrn Treo o Russin. Svansen tillhör Singhga som just blivit hämtad idag.

Vad trist att det inte fungerade, men vilken tur att du är seriös nog att ta tillbaka valpen och senare placera h*n i ett annat hem vid lämpligare tillfälle =)
Tummen upp för dig!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
näe vad tråkigt
….hoppas hunden får ett fint hem..och jag tycker du gjorde alldeles rätt
…pussa vovven från oss
Är det en Doberman,du hämtade hem igen,kom väl det inte som nån jätteöverskning,eller,jag vet inte om denna flickan haft hund förrut.annars:: 21 år ung,oerfaren,första hund,en doberman,Den ekvasionen är svår att få att gå ihop,dessutom kanske hoppade över valpkursen,inte bra,Hoppas du hittar ett nytt hem och att det hela slutar lyckligt,kanske om han får gå på foder,då är det du som bestämmer om hunden har det bra./Mrs
*3 och 5 Jag har haft många hundar men ALDRIG att dom har bitits..
(eller nåt sånt)
4,men det har ju inte med åldern eller ras att göra….jag vet nioåringar som kan handskas med dessa svåra raser alldeles galant….man ska inte dra sådana paraleller som för ålder,detta kan hända alla uppfödare i alla åldrar och raser,men då krävs det att man är så seriös som denna uppfödare som man hämtar tillbaka hunden snabbt…..

# 4
Nej nån doberman är det ju inte, kolla fotot. i första inlägget.
Han biter ju inte alls, utan tuggar lite lätt på handen om man stoppar den i munnen på honom. Sånt gör Valpar helt enkelt. Jag tror inte för en femtiöring att han på riktigt BITIT
Att hon sen hade schamponerad honom med nån äcklig tantparfymerad schampoo var ju inte heller så lyckad. Jag hade ju också gett henne ett valpkit, bl.a. står det att hunden bara ska sköljas med ljummet vatten UTAN schampoo. Så när han kom hem till mig hade han ju ingen "identitet" inför de andra hundarna, vilken kallabalik!! Och han var ju så lycklig att se dem då…
Man får verkligen se upp, vilka man släpper iväg sina småttingar till.
Tack för er support

8,men herregud en valp biter det är en del av tjusningen, han vill ju leka ju, och det är ju där man får börja jobba med den så att den låter bli….du har gjort ett perfekt jobb tycker jag
jösses… aja, säger som andra, tur att du hade plats för att ta tillbaka den iaf =)
Vi har precis fått hem vårt knyte.. Han är 10 veckor nu. Jag måste erkänna att jag var superlycklig nu i morse: Han bet inte sönder mina jumpakor, foppatofflorna rörde han inte heller, handduken i köket fick hänga i fred, han bet inte alls i strumpan medans jag hade foten kvar i den, mattan brydde han sig inte om och han drev mig inte till vansinne ett smack! 
Eller hur det nu var..? 
Stackarn då..
Hon var väl inge bra..

Så fiin…skönt att det gick så bra till slut
Han är jättefin, skönt att det gick bra till slut!
Skönt att det löste sig till slut. Alla vovvar förkännar ett bra hem.

bra jobbat måste jag säga att du som uppfödare ser till att valparna får bra hem, o det visa sig att detta var ett mindre bra hem o du tog då hem den igen. Helt klart kanon :) Skönt att han har fått ett nytt hem o här med kunskaper, att en valp bits är ju inget för det är lek enligt dom. Och ont gör det inte undra hur denna tjej skulle vara med kattunge :S de både rivs o bitts + är överallt :P