Tror att dom flesta som har tänkt igenom saken att köpa hund har tänkt på det länge och kanske till och med sparat pengar för att kunna köpa hund.
Men som du säger, många som förlorar jobben just nu och får mindre pengar.
Men kanske kan det öka hundköpningen nu just för att många får mer tid.
För att jag tror att det är många där ute som har velat skaffa hund men inte gjort det på grund av tidsbrist

Jag tror som #1 att det finns 2 sidor av myntet, visst det är lite kärvt med ekonomin i landet och många blir av med sina jobb, men å andra sidan så får de ju då så mycket mer tid över till att ta hand om en hund.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag håller med er, och sedan är det ju också så här har man planerat att skaffa hund så har man nog redan sparat till hund och kollat upp sin ekonomi efter den inkomst man har.
en till tanke.. bara det inte blir en massa omplaseringshundar sen när folk börjar få jobb igen…

Jag köpte min Slauki när jag hade planerat att vara arbestlös, min praktikperiod gick ut. Tyvärr blev det ett sträck i beräkningen och jag blev anställd i stället. Fick ha mormor och morfar till dagmatte, det gick bra det med.
Så visst tror jag att hundintresserade kan köpa hund trots dåliga tider!
"You just have to belive…"

Jag tror inte att det spelar så stor rol, de flesta har nog som sagt varit sugna på att skaffa en valp länge o kanske lagt undan pengar:)
Nu vet inte jag vad för hundar du kommer att erbjuda, men jag tycker överlag att marknaden verkar väldigt mättad på hundvalpar, kikar man på blocket är det många kullar som "reas" ut inför jultider och desto fler äldre valpar/unghundar som säljs pga "tidsbrist"
≧◔◡◔≦
och sen är det många som skaffar barn i dessa tider, och kanske vill ha vovve, villa och volvo hihi