Beteendekurs
Tänkte höra om ni har möjlighet att gå på beteendekurs på bruksklubbarna där ni bor?
Det innebär att du lär känna hundens språk och signaler. Studerar hundar både på film (teoretiskt) och släpper i hop hundar live för att studera språket de använder.
Ska förmodligen hoppa på en sådan kurs i slutet av april och ville höra vad ni andra här inne har tyckt isf.

Har aldrig hört talas om någon sådan kurs, men det är inte omöjligt att det kan finnas.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jo finns gör den för jag ska börja i slutet av april. =)
Ledaren sa att många som har fullföljt kursen sa att den kursen skulle man ha gått innan man skaffade hund.

#2 Klart dom säger..
Deet kan säkert vara nyttigt för en hel del… men om man är öppe för intryck och djur och deras beteenden så ser du samma sak var dag hundar möts och varför inte då fråga hundägaren/na om deras hundar och egenheter? Dom saom har hundar är ofta väldigt intresserade av att prata om just sin hund och hur den agerar/interagerar med andra hundar och det finns ingen som förstår sin hund bättre än just den ägaren, se kanske det inte är generellt för rasen/blandningar.. men ändå får man ett humm om vad och varför
Sen är det väl så att dom vill ju sälja sina kurser för jag kan tänka mig att den inte är helt gratis?
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

# 3 Nä, inget kurs är helt gratis, inte denna heller.
Tyvärr lever jag inte bland folk som du talar om i ditt inlägg. De flesta som ser att jag går och har en pitbull i kopplet går andra vägar eller stora omvägar när de ser mej. =(
Sedan så har folk inte alls så bra koll på sina hundar heller har jag märkt. De förstår inte alls när deras lilla hund vill vara i fred och drar sej undan, utan drar istället tillbaks hunden och tvingar den att hälsa på mej/min hund.. :/