Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: presentation-av-hundar-medlemmar
Läst 1938 ggr
Eija
0

Är nyfiken på er här...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag är med i fokus här, men visste inte hur man blev medlem på denna "blandrashundar", så jag antar att jag är det automatiskt eller……

Hur som helst så är jag nyfiken på denna sajt och vill gärna vara med o läsa, skriva och ta del av olika tips o berättelser om blandrashundarna här.

Jag har ju min lilla blandras, och förlorade en nyss, för ca 10 dagar sen…så det har varit sorgset här ett tag…Han blev precis 10 år, gick över regnbågsbron på samma dag…det var tufft….Han var en blandning mellan Cavaljer King Charles/ terrier (Okänd)

Blandisen som jag har kvar är: Mamma är en Tibetansk terrier/Whippet, och pappa är Västgöta spets…

Tack för ordet

Eija

spikes
0

Hej och jätte välkommen ska du varaGlad.

Här har vi båda blandis och renrasiga i en salig röraSkrattande,och en god stämmning i det stora hela.

Jag får beklaga sorgen,men vet ju att hunden mår prima nu hos de andra…

Välkommen med frågor och annat…..och jag hoppas du ska trivas hos oss….och ja nu är du medlem automatisktFlört.

MVH

Lena (spikes)medarbetare på BIF

Eija
0

Tack så hemskt mycket…skall bli kul att kika in här då o då, för hundar hör till det djur som jag älskar över allt….självklart så älskar jag alla djur, men hunden ligger mig mest varmt åt hjärtat…

spikes
0

2,då tillhör du en stor skara liksasinnade här inneGlad

rulda
0

välkommen hit :)

Du kan automatiskt gå in på alla iFokus sider när du är medlem på iFokus. Sen så kan du lägga till denna som favorit och det gör du genom att kryssa i den lilla rutan som finns brevid "blandrashundar" i menyn där du ser alla forum :)

Freke
0

Välkommen beklagar förlusten..

jobbigt.. men det enda man kan göra är att ta vara på den/dom man har kvar och ge dom lite mer kärlek som den förlorade annars skulle fått..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Kickilu
0

Hej och välkommenGlad

Jättesöta vovvar. Förstår att det känns tungt. Det tomrum som uppstår när man förlorat ett djur är så stort.

Hoppas du kommer att trivas här. Själv älskar jag denna sajt. Himla trevlig stämning, goa människor och underbara Medarbetare och sajtvärdar. Känns som man fått en uppsjö av nya kompisar. Har man funderingar så är det så lätt att lägga ut en fråga utan att behöva känna sig dum. Blir alltid väldigt bra bemött här och det är så värdefullt. Vi alla har så olika erfarenheter och kunskap när det gäller vårt gemensamma intresse - hundar.

AnneN
0

Välkommen hit =)

Beklagar sorgen över den hund som gått bort.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

zabelle
0

Välkommen hit Glad!

Zabelle   

Eija
0

Tack ni alla goa….det känns så varmt att komma hit….skall verkligen bli kul att titta in här….

Ja, det är svårt när man förlorar en så go liten varelse….visserligen hade jag inte haft honom så länge, men han satte sin prägel i mitt liv och lämna ett stort tomrum efter sig…..han var en adoptionskille….han hade inte haft det så bra, flyttat runt mycket.

Han var en ängslig liten gubbe, men så himla snäll o go…man fick inte vidröra honom i början…men sen så såg man hur han mjukna upp steg för steg….och han tog min andra hund med storm….det blev hans stora idol….

Allt efter sen tiden gick och han kände sig trygg, då kom hans sidor fram…han var en snacksalig kille må ni tro….verka nästan som att han skulle berätta allt han hade varit med om……Han kunde sitta o knorra o låta, jag kalla honom för lilla knorrhane….Och när man såg tillbaka på detta att vidröra honom…oj, oj, vilken kelen kille det blev när han såg att det inte var farligt att stryka honom….

Dagen efter att jag hade varit iväg och begravt min lillebror, så blev han sjuk…vi var iväg till vet, och fick besked efter rtg o prover, att han hade njursten…hemkommen med värktabletter, som han svara jättebra på, och vätskedrivande…som knäckte honom totalt…vi skulle vänta på provsvaren om vilken typ av stenar…och gå vidare på vilken behandligen det skulle bli….

Tyvärr så blev han hastigt sämre och dog hemma…ironskt nog på sin födelsedag…han blev 10 år….

Jag vet att jag inte skall känna skuld i detta, men ändå tänker jag hela tiden på att han kan ju ha levt om jag gett sjutton i att ge honom dessa vätskedrivande medel, för när jag sen läste biverkningarna….så var det precis så han reagera….matt, slö illamående o kräkningar…plus att blodtrycket sjönk av dom…

Ja, det är tufft, när det händer saker på varandra…först lillbrorsan som dog i en massiv hjärtinfarkt, och strax efter fick den andra brodern en stroke…antagligen av känsloyttringen av den andres död…oxh så kommer detta med min lilla vän….själv har jag oxå en bypass op, bakom mig för två år sen….så, det är mycket som har hänt….

OOOps!!!!!….nu blev det långt, och lite ur sammanhanget oxå…men det bara rulla på eftersom allt hände som ett radband efter varandra….Det går ju framåt hela tiden, och min andra hund är som en svans efter mig hela tiden….min son sa att troligtvis känner han av min sorg, och vill vara nära o trösta o skydda….jag håller nog med honom om det…..

Men tack alla vänner och det skall bli kul att hänga med här få se om det är något som passar mig….

Kram/Eija

Eija
0

#6, Kickilu….jisses va lik min Frisco din vovve var, fast dom inte alls har samma raser i sig….jag ropa på min gubbe och sa bara kolla……och så hade jag upp bilden på din goding…så gubben fråga vart jag hade tagit den bilden någonstans….Glad….och det var väl verkligen bevis på att dom är lika….snacka om hans förvåning när jag visa att det inte var Frisco…..

Jag måste bara sätta in en bild till på Frisco, så du ser likheten….det enda var ju lite färgen och att min vovve har uppstående öron….

kram/Eija

sagalisa
0

hej och välkommen! Vilka fina vovvar du har/hade, beklagar sorgen…men hundhimlen finns ju och där har de det bra=) Själv har jag en renrasig och en blandras. Har även haft en blandras med tibetansk terrier i med, de är så mysiga=)

Eija
0

#11, Hej o tack….visst är dom mysiga vad dom än har för raser…min gamling som gick bort, han var ju gles mellan tänderna med…så på nedre käken stack det upp tre gaddar, och sen var han lite underbett….tössan…hans utseende var som att man ville ta tag i han o pussa på nosen hela tiden….

AnnL
0

Hej och välkommen till denna trevliga sajt. Vilka söta hundar du har.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Eija
0

Tack AnnL, tyvärr så är den lilla borta nu, som du kanske missa….

AnnL
0

Det missa jag tyvärr, beklagar.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.