Hur och Var? Sover era Hundar?
Våran lilla Tzar… Har bestämt sig för att ha en egen hundkoja här hemma.. Så jag undrade om andras hundar har samma egenheter?
Tzar går och lägger sig brevid våran säng på min sida, under ett terarrie som jag har brevid sängen..
Trots hans storlek 76cm i manke och sina stadiga 60+kg ska han tränga sig in under något som är 55cm högt och 130cm djupt och 80cm brett.
ser lite roligt ut när han ska tränga sig ut… och in är det på knäna sen hör man en duns när han däckar…
Enda gången han går upp i sängen är när han är blöt… då hoppar han upp i sängen och torkar sig… Den dynghögen… men han torkar sig på mattes sida.. hehe
Han vet att husse vill ha sin sida torr…
Men hur sover era??
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
#0 haha djur tror alltid att dom är mindre än vad dom är ;) kan tänka mig att det ser lite lustigt ut, du får vara framme med kameran!
Tusse sover gärna under någonting.
Under skrivbordet, under borden eller under avlastningsbordet vid sängen.
Fast på nätterna så sover han alltid i soffan. Ihoprullad som en kanelbulle och snarkar som aldrig förr.
På morgonen kommer han och lägger sig i sängen hoss oss. Vi får en massa pussar på tårna :)
Fast precis när vi ska sova då ligger han i sin hundsäng brevid sängen och snuttar.

Går Alfons och lägger sig först vilket är vanligast så lägger han sig i sin hundkorg i vårt sovrum. När jag har lagt mig tar han "sin" plats i min säng som är ytterst med kudde som han delar med katten. När jag går upp på morgonen flyttar han sig till husses säng som då vardagar alltid är tom. Då äger han liksom husses säng ända tills det är dags för morgonpromenad. Då står jag ofta med skorna på och väntar att han ska masa sig upp. Han har ända till för ett halvår sedan alltid bara legat i sin korg men jag tyckte synd om honom när katten får vara på kudden. Då började jag träna "sova säng" med honom och den övningen lärde han sig väldigt fort kan jag säga.
På dagarna sover Aramis oftast på en madrass vi har liggande på golvet här i datarummet.
På kvällarna/nätterna kommer han och sätter sig vid min sida av sängen, ska oftast ha sitt godnattklapp också säger jag alltid god natt åt honom, sen lägger han sig ner på golvet på samma sida och somnar där, oftast halvt under sängen så man bara ser rumpan sticka ut.

Locca sover på sin filt bredvid min säng. Aldrig i sängen, får inte vara där.
Mina sover i sängar och soffor gärna på mattor oh i hundbädden…den som skjiljer sig lite är ju snodd,för det blir för varmt att ligga mer än 5 min i säng och soffa…men han haren liten egenhet på morgonen,då kommar han upp i sängen när han känner på sig att matte snart ska upp, och kör in nosen under min kudde och lägger sig med bakdelen över mina ben…då vaknar jag fortare,och när jag går upp så ligger han kvar så skönt och snusar
Här sover hunden under trappen i en mysig BIAbädd, hon ligger aldrig i soffor och hon går aldrig in i några sovrum så hon ligger inte i några sängar heller. Just nu snarkar det under trappen hon är extra trött just nu hon hade livmoderinflammation förra helgen och operationer tar ju ganska hårt på krafterna.

Mina hundar sover typ överallt, i soffan, sängen, hundbäddar och även i bur (har lagt en filt över den, så den är som en koja).

Mina hundar sover i sängen. Unghunden brukar ligga tätt intill tills jag har somnat och gammtanten ligger oftast i höjd med mitt huvud med tassen i min hand.
När det blir för varmt lägger dom sig i fotändan eller på en bädd nedanför sängen.

#13 Haha!
när vi e hemma hos min mamma (som har små korgar till sina småhundar) så brukar mina stora klämma i sej i dom oxå :)
kankse skulle man köpa det hem oxå…

Dagtid så sover Velvet oftast i sitt hörn i soffan men på nätterna sover hon på husses sida av sängen och trängs med han.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vill bara tillägga att gud va goa härliga hundar ni har….och så roliga bilder på deras sovställningar
kram
Bengan sover där jag är. Och är jag inte hemma så ligger han antingen i soffan eller på min sida sängen på kuddarna självklart! Men han har sina ställen och sitter jag framför datorn så sover han på mattan nedanför. Han har en bia bädd, en tygbur (eller hade en tygbur heter det väl
), en kudde i fönstret i vardagsrummet (som egentligen är katternas) och fotöljen/soffan. Men på natten sover han hos mig (börjar nere vid fötterna och jobbar sig uppåt
), trångt blir det men mysigt.

Agaton sover överallt där jag är, säng eller soffan.

cri-kee sover i soffan (hon är en 10 årig flatte)
vår clumber lazy sover när jag är hemma i min dörröppningen.. framsidan in på mitt rum och baksidan i hallen :P om jag inte är hemma sover hon osså i soffan :P tror hon vill hålla koll på mig :P

Trixie sover på golvet bredvid husses säng:)