´Promenad problem´
Hej, jag vill ha några tips på hur man ska göra när man är ute på promenad med en 8 månaders valp typ. min hund Diablo uppför sig inte så bra han drar, attackerar glatt på andra hundar och människor (Jag kan ej hålla imot, han är för jobbig). Han kan inte gå ut när vi är ute flera personer åt gången…. Vad ska jag göra?
Ska på en kurs i April med dessa saker

Har du gått någon kurs med honom innan nu?
För mej är det A o O med kontakten mellan ägare och hund för att diciplin och lydnad ska funka.Börja göra övningar med honom, kontakt övningar osv.
Var hela tiden rolig så han tycker du är mycket roligare än det ni möta skall.
Nej, vi har inte gått en kurs innan har inte haft råd m.m
Ska prova allt…
Som ovan skriver,träna kontaktövningar hela tiden,stanna upp vänta in hunden när den gör rätt så beröm fortsätt framåt.
Har du din hund lös i någon gång?
Jag har han lös ibland men inte nu för vi får inte för kommunen och så kan han inte vara lös så bra bara i skogen
är det inte förbjudet och ha hundar lösa i skogen?, här i vår komun är de det.
olika från kommun till kommun det där….men lagen säger att har du din hund lös nu,så ska du ha sådan pli på den att den inte jagar vilt….
4,det bästa sättet att få upp kontakten är ju genom att låta den vara lös,har du ingen oanvänd fotbollsplan eller annat i närheten?

#5 hundar behöver inte vara kopplade i stockholm men får dock inte vara okopplade på vissa platser och är dom okopplade så ska du ha dom under som spikes säger sådan uppsikt och kontroll att du kan få tillbaka den..
och om dom orsakar skada är du som hanterare av den ersättnings skyldig till förosakad skada..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Okej tack för era svar!:)
Hundvalp Träna kontakt precis som alla andar säger, min valp har inte gått ngn kurs men har lärt honom fot sen han var 4mån. :) Lycka till!
Okej, för han kan inte Fot
försök o lära honom att inte dra så mkt först:) tar lite tid att lära fot diräkt:) Lycka till!